Låt oss berätta för dig vad du tycker om film!

Admin

Filmtips. Alltid ett leende på läpparna efter bion? Köpa dvd utan risk att du blir besviken? Låt oss hjälpa dig nå dit! På filmtipset får du filmtips anpassade efter din egen personliga smak. Förutom personliga filmtips hittar du vad som går på tv, ett aktivt filmforum, nya trailers, välskrivna recensioner, filmdate-funktion och mycket mycket mer. Helt enkelt allt kring film. Givetvis gratis.

Bli medlem här!

Den här sajten använder sig av Cookies

Tv-kolumn 26.5-1.6

Antti 2017-05-26 Bilden

”Den som kontrollerar det förflutna kontrollerar framtiden. Den som kontrollerar nutiden, kontrollerar det förflutna” – George Orwell, 1984

Ni kanske börjar bli trötta på att läsa de här orden, så pass väl citerade som de ändå är. Men det är inte utan orsak som de repeteras, trots att 1984 inte är någon vidare bra bok till att börja med. Vissa böcker och filmer får nämligen ett symbolvärde som överstiger deras egentliga värde. Men det var inte detta jag tänkte tala om, utan skildringar av historien. För den här filmveckan bjuder nämligen på en riktig historielektion, där vi får bekanta oss med såväl förfluten tid som vår möjliga framtid.

Läs hela TV-kolumnen
Kommentarer (1)

Topp 5: Bästa 50+ tum 4K-TV för under 15.000 kr

AndreasKällman 2017-04-28 Bilden

Aldrig tidigare har du kunnat få så bra bild för en så liten slant hemma i ditt vardagsrum. Alla filmälskares mittpunkt i hemmet är självklart TV:n, en tunn skärm som öppnar ett fönster till en värld du aldrig fått uppleva annars.

Med krav på fantastiska filmupplevelser följer också krav på fantastisk elektronik – med det sagt vill ingen behöva belåna huset för att köpa en TV.

In stiger filmtipset! Vi har satt ihop en grym lista med de bästa TV...

Kommentarer (6)

August Dellert recenserar Ghost in the Shell

AndreasKällman 2017-03-31 Bilden

'Ghost in the Shell' är en filmatisering av en kultförklarad animerad sci-fi rulle från 1995 som i sin tur är baserad på en mangatidning från 1989. Originalfilmen var banbrytande för sin tid och har influerat många filmskapare, inte minst bröderna Wachowski som använde den som sin huvudsakliga inspirationskälla till '[url]The Matrix|http://www.filmtipset.se/film/matrix...

Kommentarer (0)

Cinemateket visar alla Guldbaggenominerade filmer gratis i helgen!

AndreasKällman 2017-03-14 Bilden

Cinemateket Stockholm i Filmhuset har i helgen ett gratis filmmarathon med alla årets guldbaggennominerade filmer. Se filmer som Jätten, Min pappa Toni Erdmann, [url]Pojkarna|http://www.filmtipset.se/film/pojkarna-2015-2.html?search_id=35812010&search_sort_order...

Kommentarer (4)

Vad kan ni om Oscarsgalans historia?

AndreasKällman 2017-02-24

Nu på söndag smäller det, galornas gala går av stapeln. Redan nu kan ni börja peppen och se vad ni kan om Oscarsgalans historia! OBS: Svårt!

Kommentarer (0)

Senaste kolumnen:

Snackisen med Johan Nordström

johansk8 2012-10-29 Bilden

Anslaget i nya Bondfilmen är lysande. Pang på rödbetan i storyn samt lysande bilder och musik till förtexten. Jag älskar bra anslag.

En lyckad film behöver egentligen bara innehålla två saker. 1/ En tydlig konflikt. 2/ En upplösning av konflikten - som sker i slutet av filmen.

Kommentarer (4)

Äldre artiklar more