Betyg idag: 1 295 Besökare idag: 6 488

Låt oss berätta för dig vad du tycker om film!

Admin

Filmtips. Alltid ett leende på läpparna efter bion? Köpa dvd utan risk att du blir besviken? Låt oss hjälpa dig nå dit! På filmtipset får du filmtips anpassade efter din egen personliga smak. Förutom personliga filmtips hittar du vad som går på tv, ett aktivt filmforum, nya trailers, välskrivna recensioner, filmdate-funktion och mycket mycket mer. Helt enkelt allt kring film. Givetvis gratis.

Bli medlem här!

Den här sajten använder sig av Cookies

Pokémon kommer till bioduken!

AndreasKällman 2016-07-22 Bilden

Väldigt få har lyckats missa den globala monstersuccén 'Pokémon Go', mobilspelet som har dominerat sociala medier och lyckats få miljoner människor bort från sina skärmar hemma och istället fått ut dem i den vida världen - med sina mobila skärmar.

Det var endast en tidsfråga innan vart och vartannat företag i världen försökte få en bit av kakan, ingen ville missa chansen att ta den av denna enorma sensation. Att föreställa sig att det skulle...

Garry Marshall död

AndreasKällman 2016-07-20 Bilden

Pretty Woman, En Prinsessas Dagbok, Happy Days, Laverne & Shirley och mycket, mycket mer. Garry Marshall kan hävdas vara en av de mer inflytelserika personerna i Hollywood de senaste 45 åren och har påverkat både film och TV-världen starkt.

Marshall gick bort igår tisdag på grund av komplikationer efter en stroke, han blev 81 år gammal.

Läs mer här.

Lasse Hallström & Misty Copeland gör Nötknäpparen

AndreasKällman 2016-07-18 Bilden

Svenske stjärnregissören Lasse Hallström har ett nytt projekt i siktet - Nötknäpparen.

Hallströms senaste film 100 steg från Bombay till Paris kom 2014 och möttes av bra kritik, även om den inte var hans mest hyllade. Hans kommande förväntas slå bättre hos kritikerna och publiken med hjälp av ett manus av Ashleigh Powell baserad på E. T. A. Hoffmanns klassiska historia och dans i världsklass av Misty Copeland.

Copeland blev känd...

Kommentarer (0)

The Warriors kommer tillbaka i ny form

AndreasKällman 2016-07-06 Bilden

70-tals kultklassikern The Warriors har en speciell plats i många filmälskares hjärtan. När den kom ut 1979 var den chockerande och unik på många sätt; med sitt grafiska våld och originella estetik kom den att dela folks åsikter.

Filmen är baserad på boken The Warriors av Sol Yurick, som i sin tur är löst baserad på historieverket Anabasis av den grekiske soldaten och författaren Xenofon. Filmen handlar om ett gatugäng i 70-talets New...

Kommentarer (7)

Tetris-filmen blir trilogi

AndreasKällman 2016-06-29 Bilden

Det klassiska spelet Tetris känner alla till. När det för ett par år sedan annonserades att en film skulle produceras baserad på spelet var det många som höjde på ögonbrynen. Vad kan de göra med konceptet av fallande block av geometriska former? Producenterna av projektet verkar dock säkra på sin sak då Larry Kasanoff i dagarna gick ut med sina planer att göra Tetris-filmen till en triologi.

Larry Kasanoff vet kanske inte alla vem det är, men har...

Kommentarer (9)

Disneys VD bekräftar fler Indiana Jones-filmer

AndreasKällman 2016-06-23 Bilden

Sedan Disney köpte rättigheterna till Indiana Jones-franchisen 2013 har ryktena gått varma om en ny film i serien. Speciellt då den fjärde filmen, Indiana Jones och kristalldödskallens rike, fick ett minst sagt ljummet mottagande.

När den femte installationen i filmen till slut bekräftades lämnades fansen med ett stort frågetecken - vem ska spela Indiana? Alla från Bradley Cooper till Chris Pratt har nämnts som förslag i sammanhanget...

Skådespelaren Anton Yelchin död i olycka

AndreasKällman 2016-06-20 Bilden

Anton Yelchin blev bara 27 år gammal och ansluter sig därmed till den makabra klubben av kända människor som tragiskt gått bort under sitt 27e år.

Trots sin unga ålder hann han etablera sig som en väldigt skicklig och respekterad karaktärsskådespelare. Med filmen Alpha Dog lämnade han sitt första tydliga avstamp i branschen; det var inte hans första roll, långt ifrån, men troligtvis den första där han visade sitt fulla register som...

Kommentarer (0)

Snuten i Hollywood kommer tillbaka!

AndreasKällman 2016-06-15 Bilden

För några år sedan var det tal om att det skulle produceras en tv-serie baserad på Eddie Murphys klassiska filmer om Axel Foley. Detta gick så långt att ett pilotavsnitt filmades och ett budkrig för rättigheterna utbröt. Någonstans längs vägen gled detta ur händerna på alla och projektet lades på hyllan.

Men sörj ej mina vänner, ur askan av det projektet steg en ny film istället - Snuten i Hollywood 4!

Det är inte många detaljer som har släppts...

Kommentarer (3)

Star Wars-stjärna kniper huvudroll i Pacific Rim 2

AndreasKällman 2016-06-07 Bilden

John Boyega blev i det närmaste världskänd över en natt när han gjorde sin superhyllade insats i Star Wars: The Force Awakens som "Finn", filmens manliga protagonist.

Nu har han landat ytterligare en tung roll i kommande storfilmen Pacific Rim 2.

Han kommer spela sonen till Idris Elbas karaktär "Stacker Pentecost" som, om ryktena stämmer, kommer ha huvudrollen i filmen tillsammans med Charlie Hunnams karaktär Raleigh Becket.

Läs mer här.

Kommentarer (0)

Filmtipset tillbaka på egen domän!

AndreasKällman 2016-06-02

Hej allihopa!

Som några av er har märkt så är filmtipset tillbaka under egen domän igen. Detta är något som jag vet att flera av er har efterfrågat och efter en del om och men är det nu klart!

De rent praktiska skillnaderna är väl egentligen inte jättestora - men är det inte skönt att se "filmtipset.se" uppe i adressfältet igen? :)

Det var allt för mig just nu, ha det så gött så länge och glöm inte att njuta av solen!

/Andreas

Kommentarer (17)

Mary Poppins kommer tillbaka!!

AndreasKällman 2016-06-01 Bilden

En av världens mest älskade och klassiska filmer ska nu få en uppföljare - 52 år efter den gjordes!

Filmen om den älskade nannyn gjorde succé på bio över hela världen 1964, publik och kritiker älskade den, vilket blev extra tydligt när den plockade hem fem Oscars året därpå.

Nu kommer uppföljaren och vilken uppföljare det förväntas att bli! I huvudrollerna kommer vi få se Emily Blunt (Into the Woods) och Lin-Manuell Miranda känd från den superhyllade...

Tävling! Vinn biljetter till premiären av The Nice Guys

AndreasKällman 2016-05-26

Tjena, nu är det tävling igen! Svara rätt på en fråga och lämna en schysst motivering till varför just du vill vinna så kanske det är du som får ta med dig en vän och mysa i biomörkret!

THE NICE GUYS utspelar sig i 1970-talets Los Angeles där den misslyckade privatdetektiven...

Rosa Pantern-stjärnan Burt Kwouk död

AndreasKällman 2016-05-25 Bilden

Burt Kwouk är inget känt namn i Svenska hushåll och inte i resten av världen heller egentligen. Men han är desto mer känd till utseendet, främst i rollen som Cato i den klassiska filmserien om Rosa Pantern - Peter Sellers legendariskt inkompetenta detektiv.

Utöver sju Rosa Pantern-filmer var Kwouk med i bland annat tre James Bond-filmer (Goldfinger, Man lever bara två gånger & Casino Royale(1967)) samt BBC's långkörare Än flödar vinet. 2011 blev han tilldelad en OBE i den Brittiska Imperieorden för sin långa karriär som skådespelare.

Kwouk somnade stilla in den 24 Maj, 85 år gammal.

Goldblum & Urban klara för Thor: Ragnarök

AndreasKällman 2016-05-23 Bilden

Jeff Goldblum och Karl Urban är nu officiellt klara för den kommande Marvel-storfilmen Thor: Ragnarok!

Goldblum som just nu är aktuell med Independence Day: Resurgence, den kommande fortsättningen på kultfilmen Independence Day, kommer att spela rollen som "Grandmaster" - en av universums äldre. En varelse som är flera miljarder år gammal med superkrafter som får de flesta 'Avengers' att blekna.

Urban...

Kommentarer (2)

The man who killed Don Quixote ska äntligen filmas!

AndreasKällman 2016-05-19 Bilden

Terry Gilliams katastrofprojekt, vars öde har dokumenterats i bland annat filmen Lost in La Mancha, verkar nu äntligen bli av! Filmen har varit i utvecklingsstadiet i över femton år nu och har möts av motgång efter motgång vid varje viktigt skede. Men nu verkar det som att den äntligen kommer bli klar.

Finansieringen är i det största klar och ett flertal stora stjärnor har redan knutits till filmen. Adam Driver, känd som antagonisten...

Kommentarer (1)

Trainspotting 2 börjar spelas in idag!

AndreasKällman 2016-05-16 Bilden

För tjugo år sedan släpptes filmen Trainspotting och blev en kultfilm nästan direkt. Världen har förändrats mycket på tjugo år och nu får vi äntligen se hur de skotska knarkarna har spenderat sina dagar sen dess och vad de pysslar med nu för tiden.

Det annonserades för ett tag sedan att Danny Boyle jobbar på en uppföljare till Trainspotting med alla originalskådespelare. Idag släpptes första teaserklippet där de bland annat avslöjar att filmen b...

Senaste kolumnen:

Snackisen med Johan Nordström

johansk8 2012-10-29 Bilden

Anslaget i nya Bondfilmen är lysande. Pang på rödbetan i storyn samt lysande bilder och musik till förtexten. Jag älskar bra anslag.

En lyckad film behöver egentligen bara innehålla två saker. 1/ En tydlig konflikt. 2/ En upplösning av konflikten - som sker i slutet av filmen.

Kommentarer (4)

bugleboy
Rippen
Ninjadragon24
Nya denna vecka: 17  Totalt: 119599
Entertainity AB © 2000-2016 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor