Låt oss berätta för dig vad du tycker om film!

Admin

Filmtips. Alltid ett leende på läpparna efter bion? Köpa dvd utan risk att du blir besviken? Låt oss hjälpa dig nå dit! På filmtipset får du filmtips anpassade efter din egen personliga smak. Förutom personliga filmtips hittar du vad som går på tv, ett aktivt filmforum, nya trailers, välskrivna recensioner, filmdate-funktion och mycket mycket mer. Helt enkelt allt kring film. Givetvis gratis.

Bli medlem här!

Den här sajten använder sig av Cookies

Tv-kolumnen 21-27 juli

KyLLo 2017-07-21 Bilden

Jag brukar sitta och titta på videoklipp med pranks ibland, det vill säga olika spratt. Ofta utförs dessa inför helt vanliga människor på stan, biblioteket eller kanske i p-garaget. Det finns harmlösa som mest går ut på att sprida ett gott skratt, skrämseltrick som ska få folk att bli livrädda och sociala experiment för att se hur människor tänker och handlar i ovanliga situationer. Slutligen finns det sådana som är medvetet provocerande. En skillnad mot vanliga bus när jag växte upp är att personerna som utför dem går längre och tar allt större risker för att få uppmärksamhet och möta konkurrensen. I vissa fall råkar de själva illa ut till följd av det och det händer att polis och säkerhetspersonal tillkallas. En del pranks kan det bli i filmerna den närmaste veckan, om inte annat hade det mycket väl kunnat vara fråga om det.

Läs hela TV-kolumnen
Kommentarer (0)

Topp 5: Bästa 50+ tum 4K-TV för under 15.000 kr

AndreasKällman 2017-04-28 Bilden

Aldrig tidigare har du kunnat få så bra bild för en så liten slant hemma i ditt vardagsrum. Alla filmälskares mittpunkt i hemmet är självklart TV:n, en tunn skärm som öppnar ett fönster till en värld du aldrig fått uppleva annars.

Med krav på fantastiska filmupplevelser följer också krav på fantastisk elektronik – med det sagt vill ingen behöva belåna huset för att köpa en TV.

In stiger filmtipset! Vi har satt ihop en grym lista med de bästa TV...

Kommentarer (6)

August Dellert recenserar Ghost in the Shell

AndreasKällman 2017-03-31 Bilden

'Ghost in the Shell' är en filmatisering av en kultförklarad animerad sci-fi rulle från 1995 som i sin tur är baserad på en mangatidning från 1989. Originalfilmen var banbrytande för sin tid och har influerat många filmskapare, inte minst bröderna Wachowski som använde den som sin huvudsakliga inspirationskälla till '[url]The Matrix|http://www.filmtipset.se/film/matrix...

Kommentarer (0)

Cinemateket visar alla Guldbaggenominerade filmer gratis i helgen!

AndreasKällman 2017-03-14 Bilden

Cinemateket Stockholm i Filmhuset har i helgen ett gratis filmmarathon med alla årets guldbaggennominerade filmer. Se filmer som Jätten, Min pappa Toni Erdmann, [url]Pojkarna|http://www.filmtipset.se/film/pojkarna-2015-2.html?search_id=35812010&search_sort_order...

Kommentarer (4)

Senaste kolumnen:

Snackisen med Johan Nordström

johansk8 2012-10-29 Bilden

Anslaget i nya Bondfilmen är lysande. Pang på rödbetan i storyn samt lysande bilder och musik till förtexten. Jag älskar bra anslag.

En lyckad film behöver egentligen bara innehålla två saker. 1/ En tydlig konflikt. 2/ En upplösning av konflikten - som sker i slutet av filmen.

Kommentarer (4)

Äldre artiklar more