API

Filmtipsets API möjliggör att interagera med filmtipset från andra sajter eller applikationer. På den här sidan samlar vi de applikationer använder sig av vårt API. Viss funktionalitet är privat kan bara göras om du är inloggad. Detta kräver då en nyckel som kopplar ditt konto till den applikationen. Sådana nycklar kan du skapa (och ta bort om applikationen gör saker du inte vill) här.

Vill du också skapa en applikation som använder sig av API:t? Skicka ett mess till Magnus så kontaktar han er.

Lista över olika applikationer som använder API:t:

Namn Beskrivning Läs mer på Av medlem
Abraxxas .NET .NET-bibliotek för att integrera filmtipset i .NET-applikationer http://www.filmtipset.se/dotnet/FilmServ... Abraxxas
Abraxxas Andriod Android-applikation TIllgänglig via Android market Abraxxas
Abraxxas Javascript-API Javascript-API som underlättar integration med API:t från hemsidor http://www.filmtipset.se/jsapi/readme.ht... Abraxxas
ArvidSollenbys iPhone-sida Webbsida specialanpassad för iPhone http://ifilmtipset.arvid.nu/ arvidsollenby
Bjoremans iPhone-applikation Bjoremans iPhone-applikation http://filmtips.bjoreman.com/ bjoreman
EPG Widget som visar TV-tablå med filmtipset-betyg på Mac http://epgwidget.googlecode.com gusax840
Filmkungen Windows Phone App http://www.metrokings.se/filmkungen silfvermovie
Friedflows Androidapplikation Androidapplikation https://play.google.com/store/apps/detai... henricm
Grannfilm Låna filmer från dina grannar! http://www.grannfilm.se Malmee
Javascript Javascript-snuttar du kan ha på din hemsida, i din blogg osv. http://www.filmtipset.se/javascript.cgi Admin
JetA1s iPhone-applikation iPhone-applikation http://itunes.apple.com/WebObjects/MZSto... JetA1
JMG Håll koll på hur många filmer du sett ur olika listor http://conceptpage.net/filmprofilen/ JMG
LoveFilm LoveFilm visar filmtipsbetyg på alla filmer som finns gememsamt i databaserna http://www.lovefilm.se Admin
MediaNow Visar filmtipsets betyg på alla filmer som finns gemensamt i databaserna http://www.medianow.se/ Admin
pbolmsteds Chrome extension Google Chrome Extension som ger dig möjlighet att se och sätta betyg direkt ifrån IMDb. https://chrome.google.com/extensions/det... pbolmstedt
TV-rutan Visar filmtipsets betyg på sina filmer i TV-tablån http://www.tvrutan.se Admin