Cinemateket visar alla Guldbaggenominerade filmer gratis i helgen!

AndreasKällman 2017-03-14

Cinemateket Stockholm i Filmhuset har i helgen ett gratis filmmarathon med alla årets guldbaggennominerade filmer. Se filmer som Jätten, Min pappa Toni Erdmann, Pojkarna, Flykten till framtiden, med flera – helt gratis. Men boka i tid, biljetterna kan gå snabbt. Gratis är ju, som bekant, gott!

"Nu i helgen finns chansen att se i kapp – eller se om – alla nominerade filmer från årets Guldbaggegala. Filmmaratonet startar på fredag eftermiddag på Cinemateket i Filmhuset, med fri entré.

Tid och plats: första visningen börjar fredag 17 mars kl 15.00, sista visingen söndag 19 mars kl 20.00, i Filmhuset på Borgvägen 1 i Stockholm.

Publikintresset är rekordstort inför Guldbaggehelgen som nu går av stapeln för tredje året. Biljetterna är redan slut till de flesta filmerna, men det finns dropin-platser till alla visningar. Caféet och biblioteket i Filmhuset håller extraöppet hela Guldbaggehelgen och det kan dessutom hända att några av visningarna inleds av skådespelare eller filmteam."

Helgens program finns på cinemateket.se

Kommentarer (4)

Viktig information
Filmtipset.se tillhandahåller ett oberoende socialt nätverk. För att du skall kunna använda delar av tjänsten måste du ge oss vissa uppgifter om dig själv; uppgifter som Adhype AB ansvarar för att de används på rätt sätt. Denna sekretesspolicy redogör för den information som samlas in om dig, hur vi använder den, hur vi skyddar den och vilka alternativ du har när det gäller att välja vilken information du vill ge oss. Från 25 maj 2018, då EU-reglerna GDPR infördes, har Adhype AB infört principen att enbart behålla medlemskap som har visat aktivitet (inloggning eller liknande bekr¨ftelse) under de senaste 12 månaderna. Om du har frågor som rör våra rutiner om sekretess eller denna sekretesspolicy kan du skicka dem via e-post till: info@adhype.se
Mest diskuterade filmer
Once Upon a Time in Hollywood