Betyg idag: 1 868 Besökare idag: 6 315

Cinemateket visar alla Guldbaggenominerade filmer gratis i helgen!

AndreasKällman 2017-03-14

Cinemateket Stockholm i Filmhuset har i helgen ett gratis filmmarathon med alla årets guldbaggennominerade filmer. Se filmer som Jätten, Min pappa Toni Erdmann, Pojkarna, Flykten till framtiden, med flera – helt gratis. Men boka i tid, biljetterna kan gå snabbt. Gratis är ju, som bekant, gott!

"Nu i helgen finns chansen att se i kapp – eller se om – alla nominerade filmer från årets Guldbaggegala. Filmmaratonet startar på fredag eftermiddag på Cinemateket i Filmhuset, med fri entré.

Tid och plats: första visningen börjar fredag 17 mars kl 15.00, sista visingen söndag 19 mars kl 20.00, i Filmhuset på Borgvägen 1 i Stockholm.

Publikintresset är rekordstort inför Guldbaggehelgen som nu går av stapeln för tredje året. Biljetterna är redan slut till de flesta filmerna, men det finns dropin-platser till alla visningar. Caféet och biblioteket i Filmhuset håller extraöppet hela Guldbaggehelgen och det kan dessutom hända att några av visningarna inleds av skådespelare eller filmteam."

Helgens program finns på cinemateket.se

Kommentarer (4)

Premiärer