Tv-kolumnen 18-24 augusti

KyLLo 2017-08-18 Bilden

Den här gången dök det upp en riktig överraskning i tablån. En film som är praktiskt taget omöjlig att få tag i, och som jag väntat runt 15 år på att få se. Ni som tycker om Per Anders Fogelström får inte missa kolumnen. Ni som tänker "vem sjutton är det?" får reda på det här.

Vet ni förresten vad följande storstjärnor har gemensamt? Christian Bale, Scarlett Johansson, David Bowie, Michael Caine, Naomi Watts, Reese Witherspoon, Richard Gere, Laura Linney, Edward Norton, Brad Pitt, Minnie Driver, Robert De Niro, Kevin Bacon, Dustin Hoffman, Al Pacino och Annette Bening. Jo, samtliga nämns i kolumnen och syns i tv den närmaste veckan. Välkomna!

Läs hela TV-kolumnen
Kommentarer (0)

Topp 5: Bästa 50+ tum 4K-TV för under 15.000 kr

AndreasKällman 2017-04-28 Bilden

Aldrig tidigare har du kunnat få så bra bild för en så liten slant hemma i ditt vardagsrum. Alla filmälskares mittpunkt i hemmet är självklart TV:n, en tunn skärm som öppnar ett fönster till en värld du aldrig fått uppleva annars.

Med krav på fantastiska filmupplevelser följer också krav på fantastisk elektronik – med det sagt vill ingen behöva belåna huset för att köpa en TV.

In stiger filmtipset! Vi har satt ihop en grym lista med de bästa TV...

Kommentarer (6)

August Dellert recenserar Ghost in the Shell

AndreasKällman 2017-03-31 Bilden

'Ghost in the Shell' är en filmatisering av en kultförklarad animerad sci-fi rulle från 1995 som i sin tur är baserad på en mangatidning från 1989. Originalfilmen var banbrytande för sin tid och har influerat många filmskapare, inte minst bröderna Wachowski som använde den som sin huvudsakliga inspirationskälla till '[url]The Matrix|http://www.filmtipset.se/film/matrix...

Kommentarer (0)

Senaste kolumnen:

Snackisen med Johan Nordström

johansk8 2012-10-29 Bilden

Anslaget i nya Bondfilmen är lysande. Pang på rödbetan i storyn samt lysande bilder och musik till förtexten. Jag älskar bra anslag.

En lyckad film behöver egentligen bara innehålla två saker. 1/ En tydlig konflikt. 2/ En upplösning av konflikten - som sker i slutet av filmen.

Kommentarer (4)

Äldre artiklar more