När film och casinon online möts öppnas nya världar

OscarEriksen 2017-12-06

Hela artikeln är en annons och går direkt till Filmtipsets vidareutveckling.
Vi har sett utvecklingen gå ganska snabbt, vi som har följt Internet och haft det sedan introduktionen någonstans på 1990-talet. Det gick från en fluga, ett mycket intressant spektakel, till något som plötsligt fanns i var familjs hem och idag är det näst intill otänkbart att leva utan nätet. Vi gör våra bankärenden där, vi lyssnar på sånger i kollektivtrafiken där, vi är i kontakt med familj, bekanta och vänner där, och vi spelar på casino online nätet som ni kan läsa mer om på Casinon.nu.

Det är tveklöst så att casinobranschen varit en av de största inspiratörerna för hela detta fenomen som vi i vardagstal kallar Internet. Onlinecasinon introducerades ganska snabbt då aktörer insåg att här fanns en ny motorväg att leverera underhållning, nöje, framförallt tjäna pengar. I begynnelsen var det visserligen ganska spartanskt med få transaktionsmetoder och inte särskilt många olika spel. Men casinon online var där, bland de första att inse vidden av vad detta kunde medföra i form av potentiella besökare. Det är egentligen en beundransvärd inställning, det casinon hade. Och de har verkligen varit med att forma Internet på flera olika vis. Inte minst betalningsmetoder där många till en början var skeptiska att använda sina vanliga Mastercard eller Visa, så förstod andra att här fanns en lucka att fylla med e- plånbok och liknande transaktionsmetoder som vanliga vi kunde lita på lite mer.

Ser man tillbaka på 1990-talet och jämför med idag så har både casinon online och Internet överlag utvecklats något fenomenalt. På 90-talet kunde det ta en halvtimma att se en filmsnutt på 5 minuter. Det laggade, det laddade. Det släpade och envist satt vi kvar där väntade om vi ändå hade kommit halvvägs i filmen. Idag ser vi film streamat direkt på datorn inte särskilt annorlunda mot hur vi ser det på TV, det här har naturligtvis onlinecasinon snappat upp och planerar göra något med. Varför skulle de inte med tanke på hur casinon egentligen agerar där de inte enbart vill erbjuda spel istället vara nöjespalats som erbjuder en helhetsupplevelse med många olika ingredienser vilka lockar alla möjliga besökare?

Snart kommer vi få se casinon online erbjuda exklusiv underhållning för sina besökare.

Rykten som florerar

Vi vet att onlinecasinon genererar enorma pengar. Alla som syns hos netentcasinos.com omsätter stora summor och det har spelbolag alltid gjort. Vare sig det agerar på Internet eller bygger enorma, lyxiga komplex på fast mark där vi kan vandra in genom portarna och tappa hakan. Nu börjar den virtuella åldern nå en ny punkt i sin evolution. Vi har redan live casino, vi kommer antagligen snart få se en explosion i virtual reality kopplat med spelportaler online och vad som ryktas komma inom kort är exklusiva konserter som bara kan ses av de som är registrerade medlemmar och har fyllt sitt spelkonto på ett visst onlinecasino.

Det här är något branschen sysslat med länge, att inte bara ha bordsspel eller spelautomater, att man har en scen där några av de största uppträder. Rat Pack med Frank Sinatra, Dean Martin och Sammy Davis Jr var några av de första som fick enorma summor i gage för att uppträda i Las Vegas. Elvis Presley gjorde några av sina bästa spelningar där, under senare år har Celine Dion framträtt dagligen med en show som gjort henne till en av de rikaste sångerskorna någonsin. Att med dagens teknik kunna sända detta live till alla de som inte har en möjlighet ta sig dit, det är ett tillfälle som givetvis inte undgått proffsen i branschen. En exklusiv konsert som först sänds live till registrerade medlemmar på ett casino, sedan släpps som konsertfilm för resten på DVD.

Och det finns inget som säger att släktskapet mellan casinon och Hollywood kommer minska, det som redan finns där. Det ryktas om att filmer kan förhandsvisas för ett utvalt få via casinosidor. Det enda man tvekar om är att ingen lyckas spela in den förhandsvisningen och sprida den på nätet. Hackers ligger som alltid i framkant men kanske kan vi få se en tid där man istället för ett bonuserbjudande som lojal besökare på en spelportal får en biljett till förhandsvisning av en storfilm streamad hem till datorn.

Att konserter kommer visas från Las Vegas via casinosidor är ett mycket smart drag. Det kommer öka känslan av närvaro, det kommer öka känslan av exklusivitet och det kommer öka den där känslan att man faktiskt befinner sig på ett riktigt, ett fysiskt med väggar, golv och tak. Kombinera detta med en ny generation virtual reality, och vi har en helt ny era som väntar runt hörnet.

Kommentarer (8)

Premiärer