Predator kommer tillbaka - huvudroll klar!

AndreasKällman 2016-09-13

Sommaren 1987 släpptes Predator, Arnold-rullen som tillsammans med en handfull andra samtida filmer kom att definiera en genre och bli tidlösa klassiker.

Alla minns Arnold. Många minns Carl Weathers & Bill Duke. Men minns ni vem som dog först? Karaktären "Hawkins" som spelades av den då unga Shane Black var först att försvinna. Att vara den första som dör är ofta inget bra tecken för skådespelaren i fråga, men för Black för 87 året allt förändrades - till det bättre. Han skrev ett filmmanus, 22 år gammal, manus blev uppköpt och det gjordes en film av det.

Filmen blev Dödligt Vapen och Black blev snabbt den mest eftersökte manusförfattaren i Hollywood.

Inom ett par år var han landets högst betalda manusförfattare med filmer som Den siste Scouten, Den siste Actionhjälten och The Long Kiss Goodnight i ryggen. I slutet på 90-talet drog han sig dock undan från Hollywood efter en tids missnöje med hur hur hans filmer utvecklades.

Med Kiss Kiss Bang Bang var han år 2005 tillbaka, denna gång även som regissör. Efter det har det rullat på stadigt uppåt för honom och han är nu tillbaka på toppen av Hollywoods actionberg med filmer som Iron Man 3 och nu senast The Nice Guys.

Hans kommande projekt tar nu tillbaka honom till sina rötter, tillbaka till filmen som började allt - Predator!

Shane Black har skrivit manuset och kommer regissera den kommande uppföljaren till Predator - The Predator. Nu verkar det även som att de har en huvudrollsinnehavare klar efter en lång tid av spekulationer, ingen annan än Benicio Del Toro!

Del Toro har haft en lång karriär och bland annat vunnit en Oscar för sin roll i Steven Soderberghs Traffic. Han är även känd från Bryan Singers klassiker De Misstänkta och Guy Ritchies gangsterkomedi Snatch.

Huruvida Arnold Schwarzenegger kommer vara med i filmen är ännu inte klart.

The Predator är för tillfället i pre-production och beräknas ha premiär i februari 2018.

Om ni redan nu vill se filmerna som omnämnts i artikeln kan ni göra det här:
Predator
The Nice Guys
Traffic
De Misstänkta
Snatch

Länkarna presenteras av vår partner Prisjakt.

Kommentarer (0)

Viktig information
Filmtipset.se tillhandahåller ett oberoende socialt nätverk. För att du skall kunna använda delar av tjänsten måste du ge oss vissa uppgifter om dig själv; uppgifter som Adhype AB ansvarar för att de används på rätt sätt. Denna sekretesspolicy redogör för den information som samlas in om dig, hur vi använder den, hur vi skyddar den och vilka alternativ du har när det gäller att välja vilken information du vill ge oss. Från 25 maj 2018, då EU-reglerna GDPR infördes, har Adhype AB infört principen att enbart behålla medlemskap som har visat aktivitet (inloggning eller liknande bekr¨ftelse) under de senaste 12 månaderna. Om du har frågor som rör våra rutiner om sekretess eller denna sekretesspolicy kan du skicka dem via e-post till: info@adhype.se
Mest diskuterade filmer
Once Upon a Time in Hollywood