Stan Lee's liv blir äntligen film!

AndreasKällman 2016-09-14

En levande legend vars skapelser har lett till hundratals filmer, bland andra några av de senaste tio årens absolut största biofilmer, kommer nu få sin egen livshistoria berättad i filmform. Vi pratar såklart om Stan Lee.

Stan Lee föddes 1922 i New York City som Stanley Martin Lieber. 1939 började han jobba på Timely Comics, som under 60-talet skulle komma att utvecklas till vad vi nu känner som Marvel Comics. Lee har alltså jobbat i, drivit och utvecklat företaget Marvel Comics i snart 80 år! Under den här tiden har han skapat några av världens mest kända och lästa serietidningar och seriekaraktärer.

Ett axplock av alla karaktärer han har skapat är Spindelmannen, Iron Man, Hulken, X-men, Daredevil och många många fler.

Han har på senare år blivit globalt igenkänd på ett helt annat sätt sedan han började ha mindre cameos (korta inhopp) i filmer baserade på hans verk och karaktärer. Första filmen han hoppade in i var X-Men, efter det har han varit med i bland andra Spider-Man, Iron Man, The Avengers & Guardians of the Galaxy.

Nu har Twentieth Century Fox köpt rättigheterna till hans livs historia och kommer göra en film som fokuserar på hans liv under 70-talet. Wyck Godfrey och Marty Bowen som tidigare har gjort bland annat Twilight och dess efterföljande filmer kommer producera filmen.

Det finns ännu ingen regissör eller huvudroll ansluten till projektet.

Om du inte kan vänta på att få se Stan Lee på skärmen kan du kolla in några av filmerna han är med i här nedan.

Spider Man
Hulk
Deadpool
Fantastic Four
Thor

Länkarna presenteras av vår partner Prisjakt.

Kommentarer (5)

Viktig information
Filmtipset.se tillhandahåller ett oberoende socialt nätverk. För att du skall kunna använda delar av tjänsten måste du ge oss vissa uppgifter om dig själv; uppgifter som Adhype AB ansvarar för att de används på rätt sätt. Denna sekretesspolicy redogör för den information som samlas in om dig, hur vi använder den, hur vi skyddar den och vilka alternativ du har när det gäller att välja vilken information du vill ge oss. Från 25 maj 2018, då EU-reglerna GDPR infördes, har Adhype AB infört principen att enbart behålla medlemskap som har visat aktivitet (inloggning eller liknande bekr¨ftelse) under de senaste 12 månaderna. Om du har frågor som rör våra rutiner om sekretess eller denna sekretesspolicy kan du skicka dem via e-post till: info@adhype.se
Mest diskuterade filmer
Once Upon a Time in Hollywood