Stockholm Filmfestivals program + tävling!

AndreasKällman 2016-10-25

Om två veckor drar Stockholm Filmfestival igång igen, vi på Filmtipset är såklart väldigt förväntansfulla och ser detta som ett av årets självklara höjdpunkter!

"Under 12 dagar i november lyser vi upp höstmörkret med fantastiska filmer, de bästa festerna och spännande möten med filmpersonligheter. Filmfestivalen lockar hit de stora stjärnorna och tidigare har bland andra Quentin Tarantino, Uma Thurman och David Lynch besökt festivalen!
Under festivalen visas över 190 filmer från 60 olika länder vilka du som medlem kan ta del av! I år får vi även besök av filmens egna gudfader, Francis Ford Coppola, som är årets vinnare av Stockholm Lifetime Achievement Award.
Utöver själva festivalen kan du som medlem ta del av våra exklusiva medlemsvisningar under hela året. Du har även fritt tillträde till Stockholms Filmfestival Junior, där vi har filmvisningar för barn och unga under fem dagar i april! Som medlem stöttar du även våra internationella filmprojekt, bland annat Filmskolan utan gränser där vi samarbetar med Rädda barnen för att skapa film över nationsgränserna för barn och unga."

Bli medlem du också! Här blir du medlem.

Programmet för årets festival släpptes här om dagen, så vi tänkte underlätta för er att hitta när och var alla filmer spelas. Till detta bidrar vi ju givetvis med våra egna filmsidor för respektive film, per dag.

I år har vi även ett samarbete med festivalen och tävlar ut medlemskort som ger rabatterat inträde, över 10 exklusiva förhandsvisningar och mycket mer! Tävlingen hittar du här.

Klicka på respektive datum för att se det datumets program:

Onsdag 9/11
Under the Gun