Betyg idag: 1 660 Besökare idag: 5 245

The Plague - en stulen film?

Pasi 2007-07-03 Bilden

Filmen The Plague är kidnappad, enligt uppgift från manusförfattaren och regissören Hal Masonberg. Filmen, som du nu finner på DVD, och som finns inlagd här på filmtipset, fick aldrig färdigställas av regissör eller författare.
Istället skall efter åtta års arbete filmen ha tagits ifrån dem och färdigställts av andra personer med nytillskott av såväl foto, dialog som annan klippning. Nu försöker Masonberg med flera övertyga distributören Screen Gems om att utge en alternativ version, som den var tänkt från början. Intresset för detta är dock svalt.

Vill man stödja Masonberg kan man surfa in på Spreadintheplague.com, där man hittar såväl en namninsamling som en slags dokumentär om händelsen.

Kommentarer (2)

Premiärer