The Plague - en stulen film?

Pasi 2007-07-03

Filmen The Plague är kidnappad, enligt uppgift från manusförfattaren och regissören Hal Masonberg. Filmen, som du nu finner på DVD, och som finns inlagd här på filmtipset, fick aldrig färdigställas av regissör eller författare.
Istället skall efter åtta års arbete filmen ha tagits ifrån dem och färdigställts av andra personer med nytillskott av såväl foto, dialog som annan klippning. Nu försöker Masonberg med flera övertyga distributören Screen Gems om att utge en alternativ version, som den var tänkt från början. Intresset för detta är dock svalt.

Vill man stödja Masonberg kan man surfa in på Spreadintheplague.com, där man hittar såväl en namninsamling som en slags dokumentär om händelsen.

Kommentarer (2)

Viktig information
Filmtipset.se tillhandahåller ett oberoende socialt nätverk. För att du skall kunna använda delar av tjänsten måste du ge oss vissa uppgifter om dig själv; uppgifter som Adhype AB ansvarar för att de används på rätt sätt. Denna sekretesspolicy redogör för den information som samlas in om dig, hur vi använder den, hur vi skyddar den och vilka alternativ du har när det gäller att välja vilken information du vill ge oss. Från 25 maj 2018, då EU-reglerna GDPR infördes, har Adhype AB infört principen att enbart behålla medlemskap som har visat aktivitet (inloggning eller liknande bekr¨ftelse) under de senaste 12 månaderna. Om du har frågor som rör våra rutiner om sekretess eller denna sekretesspolicy kan du skicka dem via e-post till: info@adhype.se
Mest diskuterade filmer
Midsommar