Betyg idag: 1 001 Besökare idag: 5 531

Topp 5: Bästa 50+ tum 4K-TV för under 15.000 kr

AndreasKällman 2017-04-28 Bilden

Aldrig tidigare har du kunnat få så bra bild för en så liten slant hemma i ditt vardagsrum. Alla filmälskares mittpunkt i hemmet är självklart TV:n, en tunn skärm som öppnar ett fönster till en värld du aldrig fått uppleva annars.

Med krav på fantastiska filmupplevelser följer också krav på fantastisk elektronik – med det sagt vill ingen behöva belåna huset för att köpa en TV.

In stiger filmtipset! Vi har satt ihop en grym lista med de bästa TV-skärmarna över 50 tum, under 15.000 kr. Alla är såklart 4K Ultra HD. Såhär efter löning också, perfekt? Ja visst!

1. På första plats, hittar vi den riktigt vassa LG - 55UH750V

En Smart-TV med HDR, en uppsjö av integrerade streaming-tjänster som Netflix, Viaplay, SF Anytime, mfl. WebOS 3.0 och ultraslim. 55 tum av riktigt högkvalitativ TV bådar för en grym filmupplevelse. Att den dessutom har ett riktigt stabilt och imponerande Dolby-ljudsystem är nästan bara grädde på moset av denna TV:s gedigna resumé.

Den är definitionen av ett fynd, nästan skamligt att inte slå till! Och billigast hittar du den här.

2. På andra plats hittar vi den billigaste bland gänget, vilket dock inte betyder att de har snålat på kvalitet! Utan att de har tänkt till ordentligt innan de byggde den.
Philips - 55PUS656

En Android Smart-TV med Philips Pixel Precis Ultra HD-motor ger knivskarp bild i 4K ultra-HD, såklart med alla tillbehör och ingångar du förväntar dig. Dessutom 'Micro Dimming Pro' för riktigt djup svärta och tresidig Ambilight för en mjuk ljusbild i rummet.

Vad väntar du på? Den finns galet billigt här!

3. Nu kommer vi in på den riktiga storsäljaren i gruppen. Ett säkert val utan att kompromissa på varken bildkvalité eller tillbehör.
LG - 55UF850V

Tekniskt sett är detta "storebror" till vår listetta, men vi valde att sätta den ett par steg ner på listan bara på grund av att det är föregående års modell. Kvalitetsmässigt står den dock stark! LCD, 4K Ultra-HD Smart-TV, precis som de tidigare. Detta är även den enda 3D-TV:n i gruppen! Den enda egentliga skillnaden mellan denna och TV:n vi har valt att ha på sista plats i denna topp-lista är att detta är en smart-tv, vilket den andra inte är. Men båda har fantastisk bildkvalitet för väldigt bra pris. Precis som vår list-etta!

TV:n som står stolt i många svenska vardagsrum hittar du för bäst pris här!

4. Näst på tur är den största TV:n vi har med här. Hela 58 tum 4K Ultra-HD, Firefox Smart-TV. Panasonics bidrag till vår lista.
Panasonic - Viera TX-58DX700E

HDR, backbelyst monsterskärm inriktad mot ett riktigt fläskigt bioljud. Vi har valt att ha den lite lägre på listan på grund av sin lite lägre energiklass och snäppet lägre uppdateringsfrekvens. Det till trots så får du stor skärm med många högkvalitativa filmkvällar i sig!

Och all denna TV hittar du för ett löjligt bra pris här!

5. Sist, men inte minst! Den enda icke Smart-TV:n i vår lista. Men idag, med Blu Ray, Chromecast och Apple TV – vad gör det?
LG - 55UF675V

Denna är näst intill identisk med vårt tredje-val (förutom Smart-TV och 3D-TV) vilket i sin tur är "storebrodern" till vårt förstahands-val. Detta är alltså precis som de en riktigt bra TV! 4K Ultra-HD och även detta en stor sälj-succé!

Den här får du för bäst pris här!

Där har ni den; Filmtipsets topplista på fem oerhört bra TV-apparater. Alla 50+ tum, alla för under 15.000 kr och alla kommer garanterat ge dig många fantastiska filmkvällar!

Kommentarer (6)

Premiärer
26/5 - Inte hela världen?
2/6 - Brev från månen
2/6 - Baywatch