Tv-tablån är delvis ur funktion

KyLLo 2018-03-02

Det är tyvärr problem med hämtningen av filmer till tablån sedan 25 maj, vilket medför att det är praktiskt taget omöjligt för oss att hålla den uppdaterad alla dagar. Vi som frivilligt administrerar tablån vill förstås också att det ska fungera fullt ut, men kan inte påverka felet.

Ingående innebär det att tablån enbart kan uppdateras manuellt, vilket betyder att den som lägger in filmer är helt beroende av en annan tv-tablå och att varje enskild film måste kodas. Arbetet med att uppdatera tablån sker helt frivilligt på fritiden. Vanligen visas ett hundratal filmer på tv under en vecka och de allra flesta under helgerna, så arbetet med uppdateringar är krävande för närvarande. Tills felet är löst är det praktiskt taget omöjligt att hålla tablån uppdaterad alla dagar. Genom att undvika uppdateringar vissa helgdagar går det att halvera filmantalet och arbetsbördan, ändå är det ett påtagligt arbete. Hoppas att ni trots den tråkiga situationen uppskattar de manuella uppdateringarna.

Admin är underrättad via e-post och är den som kan kontrollera vad som är fel och som beslutar om vi ska ha en fungerande filmtablå för tv. Det är alltså till admin ni ska vända er för påtryckningar och frågor kring felet.

Besök den här tråden i forumet för mer info.

Kommentarer (9)

Premiärer