Filmtipset cookies och integritetspolicy
Vår cookie policy
För att du som besökare skall få en så bra upplevelse som möjligt av Filmtipset använder vi
cookies eller kakor. Dessa används för att vi skall kunna se de val du tidigare gjort på den här
webbplatsen och ge oss en möjlighet att förbättra tjänsten. Denna policy förklarar hur vi använder
kakor samt hur du som användare kan ta bort dem.
Väljer du att inte stänga av cookies i din webbläsare och fortsätter använda vår webbplats
samtycker du till vår användning av cookies i enlighet med denna policy och hur vi behandlar dina
personuppgifter.
Du kan när som helst kan du vägra att tillåta cookies genom att ändra ditt val och justera i din
webbläsares inställningar. Väljer du att inaktivera cookies kan det innebära att vissa funktioner på
webbplatsen inte kommer att fungera. Vi strävar efter att använda så få kakor som möjligt på
denna site.

Vad används en cookie till?
En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker lagrar på din mobila enhet eller dator.
Alla webbplatser kan skicka cookies till din webbläsare om dina inställningar i webbläsaren tillåter
det. Cookies är mycket vanligt förekommande på internet.
Du kan samtycka till användningen av cookies till exempel genom din webbläsares inställningar,
men du kan även i webbläsarens inställningar vägra tillåta cookies.
Det finns två typer av cookies. Temporära och så kallade sessionscookies. De permanenta lagras i
en textfil på din enhet under en längre tid för att kunna anpassa den här tjänsten efter dina val och
behov. Dessa kan raderas efter en viss tid eller när du själv väljer att ta bort dem.
Sessionscookies placeras tillfälligt på din enhet under besöket på vår site. De tas bort samtidigt
som din surf-session avslutas. De försvinner när du stänger ner sidan och sparas alltså inte
permanent.
En cookie-fil är en så kallad passiv fil och kan inte sprida skadliga program eller datavirus på din
mobila enhet eller dator.

Så tar du bort cookies
Du kan vägra tillåta cookies genom att gå in i din webbläsares inställning och radera cookies från
din hårddisk. Det går även att ställa in webbläsaren så att den meddelar dig när den tar emot en
cookie. Då har du möjlighet att acceptera eller avvisa cookien.
Väljer du att inte tillåta cookies kan det medföra att vissa av funktionerna på Filmtipset
webbplats inte fungerar på samma sätt som om du skulle accepterat dem.

Så använder vi cookies
Vi använder endast cookies när det är nödvändigt och för att förbättra din upplevelse.
Vi använder tredjepartcookies i form av exempelvis Google Analytics som är ett statistikverktyg
för att utvärdera användarbeteenden. Det gör vi för att optimera användarupplevelsen och föra
statistik på webbplatsen.

Integritetspolicy

Adhype AB, orgnr 559111-3526, värderar skyddet av personuppgifter, och vi lägger därför stor vikt vid
att skydda din integritet. Denna integritetspolicy förklarar och förtydligar hur vi som
personuppgiftsansvarig behandlar våra besökares och kunders personuppgifter enligt (EU)
2016/679, den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR). Denna policy gäller i situationer där
Adhype AB (”Filmtipset”, ”vi”, ”oss” och ”vår”) behandlar personlig information som samlats
in från webbplatsen.

Genom att använda vår webbplats godkänner du att din personliga information behandlas i
enlighet med denna integritetspolicy.

Vad är en personuppgift?
”Personuppgifter är all slags information som kan knytas till en levande person. Det kan röra sig
om namn, adress och personnummer. Även foton på personer klassas som personuppgifter. Ja, till
och med ljudinspelningar som lagras digitalt kan vara personuppgifter även om det inte nämns
några namn i inspelningen. Ett bolagsnummer är ofta inte en personuppgift men kan vara det om
det handlar om ett enmansföretag. Registreringsnumret på en bil kan vara en personuppgift om det
går att knyta till en fysisk person medan registreringsnumret på en firmabil som används av flera,
kanske inte är en personuppgift.” - Datainspektionen

Vad är det för typ av personuppgifter vi samlar in?
Den personliga informationen du tillhandahåller är data som du aktivt delger genom att vara aktiv i
Filmtipset. Vid registrering kommer vi be dig om uppgifter så som namn, e-post du delger
denna information genom att fylla i diverse formulär vid registrering.
Vi samlar även in hur besökare använder webbplatsen och hur du som användare upplever
tjänsten. Detta sker via din IP-adress samt information om dina webbläsarinställningar och i vissa
fall vilken typ av operativsystem du använder. Denna information behandlar vi med stöd av
intresseavvägning och informationen används endast till att förbättra vår plattform och tjänst.

Syftet med insamling av personuppgifter?
1. Förbättra din upplevelse
Din information hjälper oss att bättre uppfylla dina individuella behov. Om du har aktiverat cookies i
din webbläsare kan den informationen användas för att kunna ge en personlig
användarupplevelse.
2. Förbättra vår tjänst
Vi strävar ständigt efter att förbättra webbplatsen baserat på dina uppgifter och synpunkter.

Vem är mottagare av dina personuppgifter?
Vi säljer inte, handlar eller på annat sätt överför din personliga information till tredje part. Undantag
är betrodda tredje parter som hjälper oss att hantera webbplatsen, våra annonspartners, leverera
Vi har avtal med våra partners om att hålla informationen konfidentiell och inte använda den för
andra ändamål som inte överenskommits. Vi kan också dela din personliga information där vi
finner det nödvändigt för att följa lagstadgade krav, upprätthålla webbplatsens policy eller skydda
våra eller andras rättigheter, egendom eller säkerhet. Icke-personligt identifierbar information som
samlas in från webbplatsen om besökare får emellertid lämnas till tredje part för marknadsföring,
reklam eller annan användning.

Cookies
Vår hemsida använder cookies för att särskilja dig från andra användare av vår webbplats. Detta
hjälper oss att ge dig en bra upplevelse när du besöker vår webbplats och tillåter oss också att
förbättra vår webbplats. Vi använder också cookies för att avgöra dina preferenser och för att
leverera reklam till dig. Genom att fortsätta surfa på webbplatsen så samtycker du till vår
användning av cookies.

Vad är en cookie?
En cookie är en bit data som skickas till din maskin från en webbplats som lagras i din webbläsare
eller på hårddisken i din dator om du samtycker. Detta innebär att webbplatsen känner igen din
maskin om du återvänder till samma webbplats. Vissa cookies löper ut i slutet av din session på
webbplatsen medan andra stannar kvar på datorn längre.
Läs vår fullständiga cookiepolicy överst på denna sida.

Dina personliga rättigheter
Du har rätt att begära en rapport om vilka personuppgifter vi har om dig genom att begära ett så
kallat registerutdrag. Detta kan göras kostnadsfritt en gång om året. Du har också rätt att begära
att felaktiga uppgifter om dig ska korrigeras, liksom möjligheten att begära att vi tar bort din
personliga information. Du har rätt att återkalla ditt samtycke till behandling av personuppgifter och
att förbjuda användningen av din personliga information för direkt marknadsföring.
Vänligen kontakta info@adhype.se för att åberopa dina rättigheter.
Du har rätt att lämna eventuella klagomål om behandling av dina personuppgifter till den nationella
tillsynsmyndigheten, Datainspektionen.

Länkar till tredje part
Vi kan publicera eller erbjuda produkter från tredje part på vår webbsida. Dessa tredjeparts
webbplatser har sina egna, oberoende sekretessregler. Vi tar därför inget ansvar för innehållet och
aktiviteterna på dessa länkade webbplatser.

Ändringar i denna integritetspolicy
Atea förbehåller sig rätten att uppdatera eller ändra denna policy när som helst och du bör
regelbundet besöka denna webbplats för att få den senaste versionen.

Hur kontaktar du oss?
Har du frågor rörande denna integritetspolicy eller andra frågor som rör dina personuppgifter.
Vänligen kontakta vårt dataskyddsombud på info@adhype.se

Senast ändrad 2019-02-02