(O)organiserad kriminalitet

Originaltitel: Bottle Rocket
Regissör:Wes Anderson
Utgivningsår:1996

Om (O)organiserad kriminalitet:

Tre unga texaskillar försöker sig på den brottsliga banan. Ledaren Dignan är en ivrig planerare som lyckas övertala sina vänner Anthony och Bob att bli kriminella. Efter sin första kupp - ett otraditionellt rån av en lokal bokhandel, reser de iväg från hemorten och beger sig mot gränstrakterna.

Titel: Bottle Rocket
Regissör: Steve Oedekerk
År: 1997
Genre: Komedi, Action, Kriminalare, Äventyr
Inget att förlora
Titel: Du, var är brudarna?
Originaltitel: Swingers
Regissör: Doug Liman
År: 1996
Genre: Drama, Romantik
Du, var är brudarna?

Luke Wilson, Owen Wilson, Robert Musgrave, James Caan, Lumi Cavazos, Andrew Wilson, Shea Fowler, Jim Ponds, Kumar Pallana, Tak Kubota, Haskell Craver, Donny Caicedo, Ned Dowd, Jenni Tooley, Dipak Pallana, Darryl Cox, Stephen Dignan, Melinda Renna

Wes Anderson, Owen Wilson

Komedi, Kriminalare, Romantik

Recension (O)organiserad kriminalitet

- Antoine Doinel sätter betyg 5 och skriver:
Coming of Age - Att växa upp Att kalla "Bottle rocket" en komedi är att göra det lätt för sig, skrattet fastnar lätt i halsen om man inte aktar sig. Trots detta sprider sig en värme i kroppen under det att man iaktar skeendet. Anthony Adams , spelad av Luke Wilson, skriver ut sig från den psykiatriska klinik som han själv skrivit in sig i, hans vän Dignan (Owen Wilson) väntar utanför. Dignan...

Recension av (O)organiserad kriminalitet - Läs hela!

Diskussioner om (O)organiserad kriminalitet  (0 diskussioner)
Kommentarer om (O)organiserad kriminalitet (168 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
gubbtjyv (Anmäl)   31/12 2015
Underbart naiv
Krille80 (Anmäl)   15/11 2014
Detta var filmen som skapade bröderna Wilsons(Luke och Owen) karriärer och såklart var det med vännen Wes Anderson. Det lustiga när man ser den nu är att man inser var skaparen till "My Name is Earl" har hittat sin inspiration. Earl är en blandning av bröderna Wilsons karaktärer och en av bröderna blir kär i en latinsk hotellstäderska? 3+
Commandante (Anmäl)   14/11 2014
Väldigt blandad upplevelse. Manuset känns ibland hafsigt och improviserat allt eftersom inspelningen fortgick. Men då och då glimmar filmen till tillräckligt för en trea.
Jompalompier (Anmäl)   8/10 2014
Inte en av Wes Anderssons bästa enligt mig men man ser tecken på vad som komma skall i senare filmer. Helt ok film även om det inte är någon jag kommer att komma ihåg som något speciellt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till (O)organiserad kriminalitet