Betyg idag: 1 085 Besökare idag: 4 259

Originaltitel: Bridesmaids
Regissör:Paul Feig
Utgivningsår:2011

Om Bridesmaids:

Annies liv är en enda röra. Men när hon får reda på att hennes bästa vän Lillian är förlovad har hon inget annat val än att tacka ja till uppdraget som hennes brudtärna. Trots att Annie både är kärlekskrank och pank bluffar hon sig genom de dyra och bisarra ritualerna inför bröllopet samtidigt som hon får uppleva konkurrens om den närmaste vänskapen till Lillian.

Titel: Baksmällan
Originaltitel: Bad Teacher
Regissör: Jake Kasdan
År: 2011
Bad Teacher

Kristen Wiig, Maya Rudolph, Rose Byrne, Chris O'Dowd, Wendi McLendon-Covey, Melissa McCarthy, Ellie Kemper, Jon Hamm, Jill Clayburgh, Matt Lucas, Rebel Wilson, Michael Hitchcock, Tim Heidecker, Ben Falcone, Kali Hawk

Annie Mumolo, Kristen Wiig

Komedi, Romantik

Diskussioner om Bridesmaids  (1 diskussioner)
Kommentarer om Bridesmaids (347 st)
ModestyWilde (Anmäl)   01:59 22/1
Fantastisk! Riktigt bra med massor av skratt (för omväxlings skull)! Har inte skrattat så på väldigt länge! Wiig är suveränt skicklig och filmen har en varm ton och hjärtat på rätta stället. Det är svårt att inte gilla den här - långt ifrån medelmåttiga - filmen. Och att det är kvinnor som lyckas med en av världens bästa komedier gör inte saken sämre! Den här rekommenderas till alla med verklig humor och glimten i ögat! Tack för den bästa komedin på åratal!
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
ingen höjdare
Memmem (Anmäl)   3/9 2017
Underhållande komedi strax över medel! Drygt trettioåriga Annie tycker livet är på väg utför. Hon lever ensam och delar bostad med ett besvärligt par, men måste ändå betala halva hyran. Hon trivs inte med sitt manliga sällskap och har ont om pengar. Men, hon har en trevlig och snäll bästa väninna, Lillian, sedan barndomen. Denna ska dock snart gifta sig. Annie är huvudtärna, men börjar bli utkonkurrerad av en av de andra tärnorna, en rik och vacker, ny bekanskap till Lillian. En underhållande. lite annorlunda komedi om en tjej, som inte alltid har nytvättat hår eller fina kläder; en vanlig tjej alltså. Bra spelat av Kristen Wiig som Annie, bra även av övriga. Betyg: 3½-
zallaxx (Anmäl)   1/7 2017
Lysande film! Den bästa komedin jag sett på väldigt länge. +1
Harford (Anmäl)   13/6 2017
Lysande film! Den bästa komedin jag sett på väldigt länge.Kan man annat än älska Melissa McCarthy?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bridesmaids