Ip Man 2

Originaltitel: Yip Man 2: Chung si chuen kei
Regissör:Wilson Yip
Utgivningsår:2010

Om Ip Man 2:

Uppföljaren fokuserar på Ip Mans invandring till Hongkong 1949, där han försöker att propagera för sin kampsportsdisciplin Wing Chun.
Se filmen på Netflix

Originaltitel: American Judoka
Regissör: Cesar Lazcano
År: 2009
American Judoka

Donnie Yen, Sammo Hung Kam-bo, Simon Yam, Kent Cheng, Fan Siu-wong, Lo Meng, Fung Hark-on, Darren Shahlavi, Huang Xiaoming, Lynn Hung, Li Ze, Calvin Cheng Ka-sing, To Yu-hong, Charlie Mayer

Edmond Wong

Drama, Action, Biografi

Ip Man 2: Legend of the Grandmaster, Ye Wen 2: Zong shi chuan qi

Hongkong
Diskussioner om Ip Man 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ip Man 2 (56 st)
distinkt (Anmäl)   19/6 2018
en ganska gräslig film fylld till brädden med nationalism. slagsmålen är knappast bra nog för att kompensera för det, särskilt som det då är vettigare att se nån gammal shaw brothers-film istället. de enda positiva är att donnie yen är gullig och att han röker vid några tillfällen.
haajen (Anmäl)   5/12 2017
Typ samma film en gång till men med Sammo Hung och snäppet bättre fighter så blir detta min favorit i Ip Man trilogin.
Erinaceus (Anmäl)   16/7 2017
Egentligen en rätt så dålig film, men slagsmålsscenerna håller såpass hög nivå att det ändå blir en svag trea.Som Engravadlax säger är de västerländska skådespelarna riktigt usla.
Bomkia (Anmäl)   26/3 2017
Storyn är som vanligt tunn och skådespeleriet är pantomi-nivå, men fighterna är underhållande. Alltid roligt att se Sammo Hong. 3+
Körsbär (Anmäl)   7/12 2016
Nej denna film är inte bättre än orginalet, det är mycket svårt o göra något sådant. Dock så är det ingen dålig film tycker filmen vågar o det gillas mycket! Det blir en svag fyra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ip Man 2