Johan Falk - Blodsdiamanter

Originaltitel: Johan Falk - Blodsdiamanter
Regissör:Peter Lindmark
Utgivningsår:2015

Om Johan Falk - Blodsdiamanter:

GSI följer upp ett vapenspår som leder rakt in kavkazmaffians högkvarter på västkusten. GSI-medlemmen Niklas Saxlid är den i gruppen som är specialist på undercover-verksamhet och han har nästlat sig in i kavkazernas verksamhet. Men plötsligt händer något och Niklas försvinner!
Se filmen på Plejmo

Titel: Johan Falk - Organizatsija Karayan
Originaltitel: Johan Falk - Organizatsija Karayan
Regissör: Richard Holm
Johan Falk - Organizatsija Karayan

Jakob Eklund, Jens Hultén, Alexander Karim, Christian Svensson, Meliz Karlge, Björn Bengtsson, Mårten Svedberg, Aliette Opheim, Henrik Lundström, Ivan M Petersson, Marie Richardson, Jonatan Rodriguez, Peter Franzén, Mikael Tornving, Lukas Loughran

Peter Lindmark

Action, Kriminalare, Thriller

Johan Falk 15

Sverige

Recension Johan Falk - Blodsdiamanter

- Martin_Sj sätter betyg 4 och skriver:
Blodsdiamanter handlar om att Seth Rydells gäng har delat upp sig i två grupper. Efter att Seths gäng blir blåsta av det andra gänget under ledning av Jack uppstår inbördeskrig mellan de två grupperna. Samtidigt försöker polisen infiltrera ett kaukasiskt gäng som Seth har lierat sig med. Johan Falks kollega Niklas ser en chans att komma in i gänget och tar den, men gruppen har förstått att de är infiltrerade...

Recension av Johan Falk - Blodsdiamanter - Läs hela!

Med i listor: Johan Falk
Diskussioner om Johan Falk - Blodsdiamanter  (0 diskussioner)
Kommentarer om Johan Falk - Blodsdiamanter (38 st)
Rele (Anmäl)   15:59 1/6
En av dom bättre Falk filmerna. Jagger en trea.
Murvel48 (Anmäl)   31/10 2017
Riktigt bra avsnitt. Kanske för att Jakob Ekelund inte var med så mycket...
supermancover (Anmäl)   18/7 2017
Oj, denna blev jag nästan lite impad av (i jämförelse med de andra Falk-filmerna alltså). Faktiskt bra.
Krille80 (Anmäl)   10/4 2017
Detta är den tredje filmen(av 5) i den slutliga omgången av Johan Falk-filmer och första Johan Falk-filmen jag såg själv. Vi har varit ett gäng som sett alla tidigare filmerna men efter den andra filmen i denna omgången så blev det beslutet att denna filmserien inte var bra längre. Jag har dock vetat att jag skulle återvända och nu mycket senare tog jag upp tråden igen. Denna film är helt Ok och lunkar på i berättandet med största kvalitén i den intensiva avslutning där puls och intresset höjs.
Muskelkungen (Anmäl)   21/2 2017
Väldigt ojämnt. Bitvis spännande och oberäknelig story, mullvadstemat gör det intressant. Stör mig på svaga skådespelarinsatser, t ex Meliz Karlge som Sophie. Jens Hulténs roll är ju högst osannolik men jag gillar hans lågmälda humor och nästan pilsnerfilmsvokabulär.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Johan Falk - Blodsdiamanter