Någon annanstans i Sverige

Originaltitel: Någon annanstans i Sverige
Regissör:Kjell-Åke Andersson
Utgivningsår:2011

Om Någon annanstans i Sverige:

Filmen utspelar sig utmed en väg någon annanstans i Sverige och handlar om ett antal människor som är som folk är mest. Men så under en och samma natt drar en osannolik kedja av händelser in över dem och ingenting är sig mera likt

Titel: Perfect Strangers
Regissör: Steve Bendelack
År: 2005
Genre: Komedi
The League of Gentlemen's Apocalypse

Mikael Persbrandt, Helena Bergström, Peter Andersson, Marie Richardson, Björn Bengtsson, Jonas Inde, Sussie Ericsson, Jacob Nordenson, Sten Ljunggren, Magnus Roosmann, Björn Gustafson, Peter Lorentzon, Sofi Helleday, Lars Lind, Meg Westergren

Hans Gunnarsson

Drama

Sverige, Norge, Danmark
Diskussioner om Någon annanstans i Sverige  (0 diskussioner)
Kommentarer om Någon annanstans i Sverige (22 st)
Rai (Anmäl)   21/12 2018
Funkar inte alls.
Gordyal (Anmäl)   18/7 2015
Ganska bra film som aldrig lyfter, och som definitivt aldrig blir så djup, smart och märkvärdig som den ger sken av att vara. Det känns som att Kjell-Åke Andersson försöker att simma ömsom i Runges och ömsom i Östlunds vatten, utan att egentligen vara säker på varför. Men allt puttrar på, lite småmörkt så där, och det blir aldrig dåligt. (8/15)
Rift (Anmäl)   17/5 2015
Intressant att få se att Helena Bergström kan vara en riktigt stark skådespelare och inte bara framställa ytligt manierade schabloner som i Colin Nutleys filmer.
JonteW (Anmäl)   20/8 2013
Skildring av den dystra svenska byn på ett "Short Cuts" vis, sammanvävda händelser och karaktärer utförd av en riktigt bra casting ensemble där vi ser (till att bara nämna några) Mikael Persbrandt, Jonas Inde, Helena Bergström, Meg Westergren... Men filmen lyckas inte riktigt berätta och engagera så det blir tillräckligt intressant och blir något ojämn i det långa loppet. Även den narrativa delen av Björn Gustafsson känns inte att den får någon funktion, snarare tvärtom. Trots allt så är det en godkänd film med mer potential än vad det utför.
våldsamt_våld (Anmäl)   25/3 2013
Suverän bok. Medioker film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Någon annanstans i Sverige