Nobels testamente

Originaltitel: Nobels testamente
Regissör:Peter Flinth
Utgivningsår:2012

Om Nobels testamente :

En kvinna i aftonklänning smyger sig obemärkt in på Nobelfesten i Stockholm. Mitt på dansgolvet skjuter hon den israeliske nobelpristagaren i medicin, Aaron Wiesel, och Nobelkommitténs ordförande Caroline von Behring. Annika Bengtzon dras in i dramat – inte som journalist, utan som vittne. Hela världens medier rapporterar om religiösa motiv med kopplingar till Mellanöstern, men Annika förstår snabbt att de är på fel spår. Baserad på romanen "Nobels testamente" av Liza Marklund från år 2006.
Se filmen på Plejmo

Titel: Livstid
Originaltitel: Livstid
Regissör: Ulf Kvensler
Livstid

Malin Crépin, Björn Kjellman, Leif Andrée, Kajsa Ernst, Erik Johansson (II), Felix Engström, Richard Ulfsäter, Antje Traue, Per Graffman, Björn Granath, Maria Langhammer, Karl Linnertorp, Anna von Rosen, Johan Holmberg, Pia Johansson, Saga Gärde

Pernilla Oljelund, Liza Marklund

Drama, Kriminalare, Thriller

Nobel's Last WillAnnika Bengtzon: Nobels testamente

Sverige
Diskussioner om Nobels testamente  (0 diskussioner)
Kommentarer om Nobels testamente (52 st)
Rai (Anmäl)   23/1 2018
Jag bara hatar dom här otroligt värdelösa filmerna!!!
Barneyk (Anmäl)   28/7 2017
Gillade inte alls själva brottet, tycker inte det höll för 5 öre och det var många delar som var korkade. Jag tycker även hela grejen med Annikas hemmaliv var otroligt taffligt gjort. Men finns ändå någonting att gilla här, Crepin gör ett bra jobb och många biroller funkar bra.
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/11 2016
Den här var faktiskt över förväntan!
Zebulonm (Anmäl)   20/9 2015
Bättre än förväntat...
Muskelkungen (Anmäl)   22/7 2015
Medioker film bortsett från Malin Crépin - WOW, en sensation - en svensk skådespelare SOM KAN SKÅDESPELA! Det var en uppfriskande upptäckt med någon som känns trovärdig till skillnad från alla andra ("stjärnor" som amatörer) hopplösa exempel på aktörer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Nobels testamente