Are You Here

Originaltitel: Are You Here
Regissör:Matthew Weiner
Utgivningsår:2013

Om Are You Here:

Två barndomsvänner reser tillbaka till deras hemstad efter att en av dom ärvt en stor summa pengar från sin nyligen avlidna pappa.

Titel: The Dilemma
År: 2013
Genre: Komedi
Film nr.: 102032
A.C.O.D.

Owen Wilson, Zach Galifianakis, Amy Poehler, Laura Ramsey, Joel Gretsch, Paul Schulze, Alana De La Garza, Greg Cromer, Lauren Lapkus, Karenlie Riddering, Edward Herrmann, Jenna Fischer, Tom Key, Stephanie Northrup, Michael Uppendahl, David Selby

Matthew Weiner

Drama, Komedi

Diskussioner om Are You Here  (0 diskussioner)
Kommentarer om Are You Here (18 st)
RunRiot (Anmäl)   2/1 2018
Mysigt, men storyn känns inte helt färdig. Jag gillade den ungefär fram tills Owen Wilson började bete sig som en friendzonad femåring, sen spårade den en aning. Kemin mellan Owen Wilson och Laura Ramsey är dock magisk, vilket gör att man ändå rootar för dem litegrann.
hardcore (Anmäl)   13/2 2017
Märker att många är inne på samma linje som mig så jag kommer inte komma med överdrivet långa förklaringar. Filmen i sig tycker jag är en drama komedi och inte en romcom eftersom filmen handlar egentligen inte om kärlek utam om två personers utveckling från två haschrökares och alkisar till att ta tag i varandra och hjälpa sig själva. Och det tycker jag både Zack och Owen gör bra. Filmen som helhet är en trevlig stilsam ibland tom rolig speciellt owen..
wasteoftime (Anmäl)   3/1 2017
Nej, det här är verkligen inte bra. Intentionerna är säkert goda, men oj så ytligt och tramsigt det blir. Totalt värdelös casting, sett till vad det känns som att filmen verkar vilja få ut. Det är väl inget fel att rollbesätta en lite seriösare film med någon som oftast spelar i komedier, men att bara ha en sådan cast, gör det bara märkligt. Nu är ju det här en "komedi" - men det känns mer som en ursäkt för att inte våga gå på djupet i de frågor som filmen faktiskt tar upp. Nej tack. 1,8 på SH-skalan-
tildiz6 (Anmäl)   1/9 2015
suger balle? förstår inte riktigt hur nån överhuvudtaget kan tycka det här är bra
annihilat0r (Anmäl)   22/6 2015
Som flera tidigare kommentarer är inne på finns det en fin känsla i "Are You Here" – en oavbruten känsla som driver tittarens intresse framåt. Atmosfären är verkligen behaglig att uppslukas i. Således en klart underskattad film, i min värld. Zach Galifianakis avhandlar dessutom en ovanligt spännande karaktär.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Are You Here