1½ Knights - In Search of the Ravishing Princess Herzelinde

Originaltitel: 1 1/2 Ritter - Auf der Suche nach der hinreißenden Herzelinde
Regissör:Til Schweiger, Torsten Künstler, Christof Wahl
Utgivningsår:2008

Om 1½ Knights - In Search of the Ravishing Princess Herzelinde:

Prinsessan Herzlinde blir kidnappad och då ger sig hennes livakt Lanze för att rädda henne.

Udo Kier, Hannelore Elsner, Til Schweiger, Ken Duken, Roberto Blanco, Ralph Herforth, Tobias Moretti, Justus von Dohnányi, Rick Kavanian, Thomas Gottschalk, Dieter Hallervorden, Julia Dietze, Zora Holt, Gode Benedix, Johannes Heesters

Oliver Philipp, Oliver Ziegenbalg

Komedi

Tyskland
Diskussioner om 1½ Knights - In Search of the Ravishing Princess Herzelinde  (0 diskussioner)
Kommentarer om 1½ Knights - In Search of the Ravishing Princess Herzelinde (1 st)
Waldo Trumbull (Anmäl)   26/11 2013
Fånig komedi i medeltidsmiljö med moderna inslag, något man sett förr, och bättre. Enda udda inslaget är väl konserten med "New Kids On The Block". En hel del slapstick, men aldrig särskilt intressant. Fast Udo Kier är ganska söt. Funkar utmärkt att sitta och slötitta på men inte mycket mer.