Originaltitel: 1
Regissör:Pater Sparrow
Utgivningsår:2009

Om 1:

Plötsligt en dag är alla böcker i den exklusiva bokhandeln utbytta mot en enda bok. En polisundersökning börjar. Det visar sig att denna bok innehåller den absoluta sanningen om mänskligheten.

Zoltán Mucsi, Pál Mácsai, László Sinkó, Vica Kerekes, Balázs Czukor, Zoltán Balázs, Máté Haumann, Krzysztof Rogacewicz

Pater Sparrow, Judit Góczán, Pál Závada, Béla Hamvas

Thriller, Science Fiction

Ungern
Diskussioner om 1  (0 diskussioner)
Kommentarer om 1 (8 st)
repeater (Anmäl)   19/2 2010
Snygg, bitvis schysst stämning. Men allt spårar ur med en klichéartad skurk och pretentiöst dravel i överflod.
Feddan (Anmäl)   9/2 2010
Varför är det bra att inte förstå? Kanske finns det helt enkelt ingenting att förstå, ingen djupare mening. Det här var poänglös skåpmat i arty kostym.
nathaliew (Anmäl)   8/2 2010
bra annorlunda. dock måste man nog se den fler gånger för att hänga med
Roarer (Anmäl)   6/2 2010
Härligt pretentiös.
Råtta (Anmäl)   6/2 2010
Tyckte den var lite förvirrad och lite sådär, eh.. dum. Vad var poängen med att förklara för publiken vad en "Sedative" är? Tror de att publiken är så dum eller är folk i Ungern faktiskt så korkade?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 1