10 000 timmar

Originaltitel: 10 000 timmar
Regissör:Joachim Hedén
Utgivningsår:2014

Om 10 000 timmar:

Eric är en vanlig man med vanligt kontorsjobb i mitten av de 30. När han vinner stort på skraplott slutar han på jobbet för att istället bli fotbollsspelare, trots att han egentligen inte kan spela fotboll. Den lilla detaljen bekymrar dock inte Eric som tror benhårt på att man kan bli bra på vad som helst, bara man ägnar det 10 000 timmar av hård och målmedveten träning.

Titel: Dead in Tombstone
Regissör: Hannes Holm
År: 2012
Genre: Komedi, Familjefilm
Sune i Grekland – All Inclusive

Peter Magnusson (II), Karin Lithman, Özz Nûjen, Mathilda von Essen, Kardo Razzazi, Anders Johansson (II), Fredrik Gunnarsson, Jeanette Rudbring, Siw Erixon, Anna-Sara Kennedy

Joachim Hedén

Komedi

10000 timmar

Sverige

Recension 10 000 timmar

- fannyjahnke sätter betyg 2 och skriver:
Även om jag kan låta lite hård så kan jag inte låta bli att gotta ner mig i biofåtöljen och småle. Det finns humoristiska element som går fram bra mycket bättre än Nûjens scener. Jag syftar framför allt på Magnusson. Man kan inte annat än att tycka om Eric när han försynt berättar för sin fru, vars politiska ståndpunkt är att det är en skyldighet för alla att arbeta, att han faktiskt inte tycker att det är så roligt att jobba.

Recension av 10 000 timmar - Läs hela!

Med i listor: Fotboll
Diskussioner om 10 000 timmar  (0 diskussioner)
Kommentarer om 10 000 timmar (33 st)
markus1990 (Anmäl)   20/8 2018
Bedrövlig handling men med bra budskap
Nalleman (Anmäl)   10/7 2018
Men herregud vem har inbillat Özz Nûjen att han ens är ljusår i närheten av att vara skådespelare? Vilken usel insats han gör. Här också.....
wasteoftime (Anmäl)   8/5 2018
Jag ska vara ärlig, och säga att detta inte var alls lika dåligt som jag hade befarat. Därmed inte sagt att det inte var dåligt. För det var det. Det bästa med denna filmen är nog att David Hellenius inte är med i den. Özz kan vara rolig, men totalt felcastad här, även om han kanske är filmens minsta problem. Peter Magnusson kan ju inte skådespela ordentligt. Filmen fullföljer grundidén för dåligt. Det är för hoppigt, plockigt och tramsigt. 9.0 på SH-skalan.
Rai (Anmäl)   11/4 2018
Özz, denna Özz förstörde filmen från en 2:a till en 1:a....
Murvel48 (Anmäl)   14/3 2018
En ganska mysig film men Özz Nujen var ju lika irriterande som han är i verkligheten. Med David Helenius i den rollen hade filmen garanterat fått minst en trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 10 000 timmar
Se filmen