10,000 BC

Originaltitel: 10,000 B.C.
Regissör:Roland Emmerich
Utgivningsår:2008

Om 10,000 BC:

Det fanns en tid då både djur och människa var otämjda och den väldiga mammuten vandrade över jorden. En tid då idéer och tro föddes och för evigt formade mänskligheten. Filmen berättar historien om en ung jägare som tar sin stam på en farlig resa över ett kargt landskap där de tvingas att kämpa mot sabeltandade tigrar och andra förhistoriska rovdjur. På sin resa upptäcker han en förlorad civilisation och tvingas att försöka rädda en kvinna han är förälskad i från en ondskefull krigsherre som anser sig äga henne.

Titel: Apocalypto
Regissör: Marcus Nispel
År: 2007
Genre: Drama, Action, Äventyr, Fantasy, Krig
Pathfinder

Camilla Belle, Steven Strait, Cliff Curtis, Joel Virgel, Affif Ben Badra, Mo Zinal, Nathanael Baring, Mona Hammond, Marco Khan, Reece Ritchie, Joel Fry, Omar Sharif (röst), Kristian Beazley, Junior Oliphant, Louise Tu'u

Roland Emmerich, Harald Kloser

Drama, Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

10.000 B.C., 10000 BC, 10 000 BC

Recension 10,000 BC

- Commandante sätter betyg 1 och skriver:
Det här är bland de sämsta filmer jag sett på länge. Skådespeleriet är under all kritik, storyn är skrattretande förutsägbar och har luckor stora nog för en mammuthjord att skena igenom. Om du någonsin tvivlar på att filmproduktion numera handlar om att förse biografer med reklamtid istället för att producera kultur, behöver du bara titta på den den här sorgliga ursäkten till film. Roland Emmerich...

Recension av 10,000 BC - Läs hela!

Diskussioner om 10,000 BC  (0 diskussioner)
Kommentarer om 10,000 BC (467 st)
hardcore (Anmäl)   14/10 2018
Jag tycker innan jag börjar tittar på den att så dålig kan den inte vara. Och herregud vad fel jag hade. Roland Emmerick är nog den regissör i hollywood som utvecklas mest i fel takt då vartenda film han gör sen efter day after tomorrow bara är ren skit handlingsmässigt. Inte för att hans filmer någonsin har varit mästerverk men filmer som tex independence day och patrioten iallafall är underhållande och välgjorda att se
Starkbröl (Anmäl)   14/4 2018
Inte så dålig som ryktet gör gällande, eller som man kunde tänka sig från Emmerich, Gods of Egypt är till exempel en mycket sämre film. Dock ganska tråkig och förutsägbar och lite pajig. Kunde ha varit ett större haveri.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
ingen höjdare
JLund (Anmäl)   28/12 2016
Bortsett från det faktum att det är en fruktansvärt trist film så är det också en film som lyckas vara rassig och göra kvinnor till objekt att vinna eller slåss om. Undvik som pesten.
AlbinWesley (Anmäl)   30/6 2016
Det är inte världens bästa film. Snarare ganska dålig. Sebar men knappast mer, tycker jag väl. Hyggligt tjusig dock, även om design inte faller mig riktigt i smaken.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 10,000 BC
Se filmen