10.000 dollar för att döda

Originaltitel: 10,000 dollari per un massacro
Regissör:Romolo Guerrieri
Utgivningsår:1967

Om 10.000 dollar för att döda:

Gianni Garko i rollen som Django - prisjägare på jakt efter banditen Manuel. Django går över till banditernas sida men när hans flickvän blir mördad av Manuel resulterar det i en kompromisslös människojakt.

Gianni Garko, Claudio Camaso, Loredana Nusciak, Fernando Sancho, Adriana Ambesi, Pinuccio Ardia, Fidel Gonzáles, Franco Lantieri, Massimo Sarchielli, Ermelinda De Felice, Dada Gallotti

Franco Fogagnolo, Ernesto Gastaldi, Luciano Martino

Western

10,000 Dollars Blood Money

Italien
Med i listor: Spaghetti-western
Diskussioner om 10.000 dollar för att döda  (0 diskussioner)
Kommentarer om 10.000 dollar för att döda (6 st)
Gordyal (Anmäl)   4/11 2017
Som film betraktat är den ganska tråkig, men detta kompenseras genom att den är så hård och så jävla spaggig, så att det känns underordnat. (8+/15)
FabianBom (Anmäl)   25/1 2017
magiskt soundtrack'
akasava (Anmäl)   11/9 2009
Klart godkänd SW med några av de bästa skådisarna i genren; Garko, Camaso och Sancho. Storyn är inte märkvärdig någonstans, och regin är inte helt vass - men resultatet är ändå lyckat mycket tack vare skådespelet, snyggt foto och soundtrack (Nora Orlandi). Dock inte i närheten av så bra som syskonfilmen "Vengeance is mine" (av Giovanni Fago), som jag anser vara en av genrens allra bästa filmer.
Hammerheart (Anmäl)   20/8 2009
En mkt lyckad spaggetti-västern. Gianno Garko och Claudio Camaso gör riktigt bra ifrån sig.
NHL (Anmäl)   16/8 2007
Storyn är rätt ordinary, men fotot är snyggt där Guerrieri använder mycket inzoomningar i bästa Sergio Leone stil. Nora Orlandi står för klassisk westernmusik som passar bra. Jugge-födde Garko passar bra i rollen som den hämndlystne Johnny Forrest, men stjärnan är Gian Maria Volonte's brorsa Claudio Camaso. I sin helhet en mycket gedigen liten spagghettino.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 10.000 dollar för att döda