101 Dalmatiner

Originaltitel: 101 Dalmatians
Regissör:Stephen Herek
Utgivningsår:1996

Om 101 Dalmatiner:

Den illvilliga Cruella De Vil är besatt av pälsar av dalmatinervalpar. För Cruellas designer Anita och hennes man Roger är denna bisarra smak illa nog. Och värre blir det när deras egna två dalmatiner Pongo och Perdita, får en bedårande kull valpar... Denna lyckliga tilldragelse undgår förstås inte Cruella. Hon gör allt för att övertyga Anita och Roger att sälja valparna till henne. Men när Cruella misslyckas bestämmer hon sig istället för att stjäla dem. Därmed har hundhistoriens största räddningsäventyr tagit sin början.

Titel: 102 Dalmatiner
Regissör: Howard Zieff
År: 1980
Genre: Komedi
Tjejen som gjorde lumpen

Glenn Close, Jeff Daniels, Joely Richardson, Joan Plowright, Hugh Laurie, Mark Williams (I), John Shrapnel, Tim McInnerny, Hugh Fraser

John Hughes

Komedi, Familjefilm, Äventyr

Recension 101 Dalmatiner

- anonym skriver:
Dalmatiner, dalmatiner och ännu mer dalmatiner. Ibland undrar jag hur många "statistdalmatiner som behövts i denna hundgalna film. Visst är de söta, men det blir överdrivet när det visar sig att deras hjärnor är intelligentare än människornas eller tjuvarnas. De två huvudpersonerna är dalmatiner; Pongo och Perdita (som ni säkert hört talas om); deras valpar är dalmatiner; deras valpars valpar är...

Recension av 101 Dalmatiner - Läs hela!

Diskussioner om 101 Dalmatiner  (0 diskussioner)
Kommentarer om 101 Dalmatiner (170 st)
AngelsDiary (Anmäl)   17/5 2018
Nostalgi
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
helt ok
Stygga-Vargen (Anmäl)   5/8 2017
Ganska hyfsad.
Dream (Anmäl)   20/8 2016
Helt okej familjeklassiker! Gjordes på en tid då även hyfsat kända skådespelare ställde upp i barnfilmer som riktas till dem minsta utan att skämmas, händer inte så ofta längre, t.ex. Glenn Close, Hugh Laurie och Jeff Daniels. Men hade det inte varit för Glenn Close häftiga Cruella De Vil tolking, så hade det blivit en flopp! Hon lyfter upp en annars medioker historia till något större än vad det annars hade varit. Till sist så är det skönt att slippa pratande djur och överdrivna CGI - effekter. Betyg 3 av 5.
Tatty (Anmäl)   29/12 2014
Härlig och bra film. Diggar Cruella!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 101 Dalmatiner