10+10

Originaltitel: 10+10
Regissör:Arvin Chen, Chang Tso-chi, Chen Kuo-fu, Chen Yu-hsun, Chen Wen-tang, Chu Yen-ping, Chung Mong-hong, Ho Wi-ding, Hou Chi-jan, Hou Hsiao-hsien, Sylvia Chang, Wu Nien-jen, Leon Dai, Wang Tung, Wang Siu-di, Cheng Yu-chieh, Wei Te-sheng, Hsiao Ya-chuan
Utgivningsår:2011

Om 10+10:

Tio unga talanger möter tio mästare och alla bidrar med varsin femminutersfilm som målar upp hela spektret av den taiwanesiska filmen.

Drama

Taiwan
Diskussioner om 10+10  (0 diskussioner)
Kommentarer om 10+10 (5 st)
ProOne (Anmäl)   31/12 2012
Finns några riktiga höjdare här, annars rätt blandad kvalité. Jag tycker ändå den är mer lättsedd än många andra såna här samlingar, mest tack vare den korta speltiden per film förmodligen.
uCj (Anmäl)   16/12 2012
I en del av filmerna finns det nog inte ens något att förstå. Men andra är lite intressanta åtminstone.
Sznax (Anmäl)   19/11 2012
Det är kul att delarna är så pass olika (både svart/vita och i färg och komiska/dramatiska och lite dokumentära o.s.v.) och en handfull av dem är inte helt värdelösa. Annars är det här bland det mest meningslösa som någonsin gjorts. Betyg 1.4
Lilla prinsen (Anmäl)   15/11 2012
1, 1, 1-, 1, 1+, 1-, 1-, 1, 1-, 1+, 1-, 1, 1-, 1-, 1, 1+, 1-, 1, 1, 1+. Snitt: 1. Och ja, helheten är värre än delarna. Taiwanesisk film går tydligen en mörk framtid till mötes. (HHH har gjort sista delen)
The Thing (Anmäl)   13/11 2012
inte så tokigt, en del bra en del sömnpiller