11-11-11

Originaltitel: 11-11-11
Regissör:Darren Lynn Bousman
Utgivningsår:2011

Om 11-11-11:

När den berömda författaren Joseph Crones fru och barn tragiskt omkommer i en olycka, reser han till Barcelona för att återförenas med sin bror Samuel och döende far Richard. Ödet har dock andra planer för Joseph vars liv plågas av märkliga händelser, alla knutna till siffran 11. Hans nyfikenhet blir snart en besatthet och Joseph upptäcker snart att siffran har en fruktansvärd innebörd, inte bara för honom utan för alla religioner. Isolerad i ett främmande land inser Joseph att 11-11-11 inte bara är ett datum, utan en varning.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Joel Schumacher
År: 2007
Genre: Drama, Thriller, Mysterium
The Number 23

Timothy Gibbs, Michael Landes, Denis Rafter, Wendy Glenn, Lluís Soler, Brendan Price, Lolo Herrero, Montserrat Alcoverro, Benjamin Cook, Salomé Jiménez

Darren Lynn Bousman

Thriller, Skräck

11 11 11

Spanien, USA
Diskussioner om 11-11-11  (0 diskussioner)
Kommentarer om 11-11-11 (30 st)
Rai (Anmäl)   8/3 2018
Ha, ha, ha orkade inte ens se hela denna usla film!
Pos (Anmäl)   16/8 2016
Så dåligt att det borde bli roligt, men inte ens det har de lyckats med. Uselt på alla punkter.
GrandMaster_E (Anmäl)   6/5 2015
Har inte sett denna film men jag råder folk att lyssna på podden The Movie Crypt med Adam Green & Joe Lynch när de har regissören till denna film Darren Lynn Bousman som gäst. Hans syn & upplevelse under skapandet av denna film är bra intressant.
Robkiller (Anmäl)   1/8 2013
Känns mest som en "milennie-film" där tolvslaget år 2000 skulle vara tidpunkten för den ondes ankomst... men nu är det 11-11-11 11:11 istället av någon anledning... ganska mycket religiöst dravel... medelmåttiga skådisar och en handling som är lite onödigt rörig. Även om den blir bättre efter ett tag så håller det här inte.
Dutch (Anmäl)   29/7 2013
Känns helt underbart att ge denna en etta.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 11-11-11