112 bröllop

Originaltitel: 112 Weddings
Regissör:Doug Block
Utgivningsår:2014

Om 112 bröllop:

Efter att ha filmat bröllop i två decennier började Doug undra vad som hade hänt med dessa par. Under filmens gång börjar han leta upp vissa av paren vars bröllop han filmat. Är de fortfarande tillsammans? Har deras giftermål blivit så som de trodde? Vad är deras råd till unga par som ska gifta sig?

Titel: Att skiljas
Originaltitel: Att skiljas
Regissör: Karin Ekberg
År: 2014
Att skiljas

Doug Block

Dokumentär

Diskussioner om 112 bröllop  (0 diskussioner)
Kommentarer om 112 bröllop (2 st)
Zipper (Anmäl)   11/11 2014
Intressant med alla tillbakablickar, ganska bitterljuvt oftast (eller bara bittert). Kul koncept som var väl genomfört, men lite väl amerikanskt för att jag ska kunna relatera till allt.
hestret (Anmäl)   1/8 2014
Typ helt okej film på en för mig spännande idé, men den saknar till synes helt en idé eller en tes. Filmar mest par och hoppas på att det händer intressanta saker. Detta gör det ju till viss del och vi bjuds på ett par fina historier, men summan blir mindre än dess beståndsdelar på något sätt. Klipptekniken med att spela glada bröllopsscener mot film från idag är både ganska förutsägbar och effektiv. Svag stabil trea. 47/100