12 Rounds

Originaltitel: 12 Rounds
Regissör:Renny Harlin
Utgivningsår:2009

Om 12 Rounds :

Polisman Danny Fisher upptäcker att hans flickvän har blivit kidnappad av en fd. fånge som Fisher satt bakom lås och bom. För att rädda sin flickvän måste han klara av 12 utmaningar och lyckas han, släpps flickvännen.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Nelson McCormick
År: 2009
Genre: Thriller, Skräck
The Stepfather

Aidan Gillen, Steve Harris, Brian White, Ashley Scott, Taylor Cole, John Cena, Gonzalo Menendez

Daniel Kunka

Action, Thriller

Diskussioner om 12 Rounds  (0 diskussioner)
Kommentarer om 12 Rounds (53 st)
ulpe01 (Anmäl)   14/8 2017
Se Speed istället, de har ändå snott 75% av storyn därifrån och inte gjort någonting bättre. Inte ens tomburkarna... Får en tvåa för att det ändå händer grejer. Svag tvåa dock.
Murvel48 (Anmäl)   16/1 2017
Långsökt story men bra action.
dafreakish (Anmäl)   15/10 2016
Inte så dålig som den nog gärna fått omdömet om att vara. När det kommer till Harlin får man bortse från all logik och bara haka på i furiöst tempo. Det är b-action när det är som allra mest hjärndött men det blir också ganska kul. Cena är ju ingen The Rock men av wrestlare som försökt sig på skådespelaryrket är han nog ändå en klar tvåa. Precis som filmens betyg.
Djason (Anmäl)   7/1 2016
Slår bort allt det ologiska i denna film är detta faktiskt en actionfest. Aidan Gillen som alltid spelar osympatisk både på film och serier gör här som vanligt ett bra jobb. Ashley Scott har dock ett riktigt magert manus att jobba med.
DrJW (Anmäl)   28/2 2015
Har samma upplägg som The Marine(en annan film med WWE-wrestlaren John Cena i rollen), men är en rip-off på Die Hard 3 och den filmen var bättre! Jeremy Irons var en bättre bad guy än den här filmens bad guy som ser mer ut som en henceman(och en ful hybrid av Shia LaBeouf och Bob Dylan). T.o.m. Robert Patrick var en bättre bad guy i The Marine!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 12 Rounds