Originaltitel: 13
Regissör:Géla Babluani
Utgivningsår:2010

Om 13:

Vince är en ung man, som arbetar som elektriker i ett hus, när husägaren dör av en överdos, strax efter att han fått ett mystiskt brev som verkar innehålla information om hur han skulle kunna tjäna massor med pengar. Vince hittar brevet och bestämmer sig för att ta husägarens plats och själv följa de instruktioner som står i brevet. Hans jakt efter pengar leder honom till en värld bakom stängda dörrar, en mardrömsvärld där män satsar stora pengar och spelar om andra mäns liv...
Se filmen på Headweb

Film nr.: 102035
Redemption
Titel: Time Lapse
Originaltitel: Time Lapse
Regissör: Bradley King (III)
År: 2014
Regissör: Ricky Gervais, Matthew Robinson
År: 2009
Genre: Komedi
The Invention of Lying

Ray Winstone, Alexander Skarsgård, Mickey Rourke, Ben Gazzara, Emmanuelle Chriqui, Jason Statham, Gaby Hoffmann, Michael Shannon, Sam Riley, 50 Cent, David Zayas, Alice Barrett, Ronald Guttman, John Bedford Lloyd, Wayne Duvall

Géla Babluani, Greg Pruss

Drama, Thriller

Diskussioner om 13  (0 diskussioner)
Kommentarer om 13 (64 st)
Gordyal (Anmäl)   4/6 2018
En snubbe gör en film och får av en eller annan anledning möjlighet att göra filmen en gång till - i Hollywood. Snubben får miljonerz av dollarz. Snubben lejer skådisar för alla pengarna. Allt annat måste ha finansierats av kaffekassan, och det blev nog lite pengar över. Här snackar vi verkligen skitkorkad b-produktion. Värst av allt är Michael Shannon som förmodligen är världens sämsta skådis om han tillåts spela över - och som han gör det. Roligare är det att se Don Frye, även om han inte gör något speciellt. Om man inte är så petig och om man står ut med Shannon så ges något som kan kallas underhållning. Det kunde ha varit värre. (6/15)
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
Bomkia (Anmäl)   21/8 2016
Pendlar mellan en 2a och en 3a. Konstigt manus som inte riktigt vet hur den ska knyta ihop säcken och vissa karaktärer känns helt onödiga. 2+
Ojhda (Anmäl)   20/11 2013
Njaa, går att kolla på men inte mycket mer än så tyvärr
Canaletes (Anmäl)   19/10 2013
Helt meningslöst film som utspelar sig i princip samma miljö hela tiden. Den ska verka så där skitcool där miljonärer gamblar på ett helt idiotiskt spel utan logik. Spelet är i princip 95% tur och 5% reaktionstid. Så jag fattade inte all den här jävla meningslösa snack om att din gubbe har mer rutin än min bla bla bla! Dom kunde lika gärna ha spelat roulette för pengarna! Töntiga karaktärer och mediokert skådespel av många. Storyn tunn som fan och när den väl blir intressant så är filmen plötsligt slut, ja ba: Wtf...?_? Dumt att man från början av filmen spoilar vem som kommer till finalen men det är i för sig väldigt förutsägbar att en av dom kommer. 3.3/10.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 13