B13 - 13th District

Originaltitel: Banlieue 13
Regissör:Pierre Morel
Utgivningsår:2004

Om B13 - 13th District:

Paris 2010. Brottsligheten i ghettona runt stan har fått regeringen att isolera de drabbade områdena bakom höga säkerhetsmurar. Damien, en kampsportsexpert från franska polisen, är på väg till det våldsammaste distriktet, Banlieue 13. Men han behöver hjälp från insidan...
Se filmen på Netflix

Regissör: Joe Cornish
År: 2011
Genre: Komedi, Action, Thriller, Science Fiction
Attack the Block

Ludovic Berthillot, Bibi Naceri, Samir Guesmi, Francois Chattot, Cyril Raffaelli, David Belle, Tony D'Amario, Dany Verissimo-Petit, Nicolas Woirion, Patrick Olivier, Jérôme Gadner, Tarik Boucekhine, Grégory Jean, Warren Zavatta, Dominique Dorol

Luc Besson, Bibi Naceri

Action, Thriller, Science Fiction

Frankrike

Recension B13 - 13th District

- Mat1az sätter betyg 3 och skriver:
Jag tackar aldrig nej till en film som Luc Besson varit inblandad i, denna gång som manusförfattare tillsammans med Bibi Nasceri, som faktiskt själv spelar maffiabossen Taha Bemamud i filmen. Pierre Morel gör sin regissörsdebut och lyckas fånga den där typiska ”Besson-Känslan” relativt bra. Filmen utspelar sig år 2010 i Paris, där den ökande kriminaliteten har fått staten att mura in de värsta...

Recension av B13 - 13th District - Läs hela!

Diskussioner om B13 - 13th District  (0 diskussioner)
Kommentarer om B13 - 13th District (219 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Krille80 (Anmäl)   25/11 2014
Alla tröttnar vi väl på amerikansk action då och då och medan de flesta då väljer asiatiskt så går mina blickar till Frankrike. Här är det inte skådisarna eller den lövtunna berättelsen som lockar utan den sanslöst snygga stil och rörelse som fransmännen lyckas med. Detta är helt sanslöst häftigt, fantasirikt och lekfullt. Riktigt bra musik!
Ghostface (Anmäl)   6/5 2014
Visuella och fartfyllda scener som å ena sidan har extremt välkoreograferade actionscener men som å andra sidan tampas med en hel del upprepning. Historien skulle man tyvärr kunna göra ganska mycket med men här används den främst till att lyfta fram tempot som man får mer än tillräckligt av.
fridenpaden (Anmäl)   3/5 2014
Handlingen går väl inte till filmhistorien men jag gillade parkour-delarna.
ClintanTheKing (Anmäl)   1/5 2014
Helsike vilken underhållande rulle! Vill man ha full fart, bra soundtrack och en snabb och snygg film är District 13 något att kika på. Gillade denna starkt. Tufft tema!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till B13 - 13th District