14 Blades

Originaltitel: Gam yee wai
Regissör:Daniel Lee
Utgivningsår:2010

Om 14 Blades:

En hemlig agent som jobbar för kungariket blir förrådd och plötsligt är han efterlyst och jagad av sina gamla kamrater.

Titel: The Four
Originaltitel: Si da ming bu
Regissör: Gordon Chan, Janet Chun
År: 2012
Genre: Action, Kriminalare, Fantasy
The Four
Titel: Den gyllene blommans förbannelse
Originaltitel: Man cheng jin dai huang jin jia
Regissör: Zhang Yimou
Regissör: Alfred Hitchcock
År: 1969
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Topaz

Donnie Yen, Wu Ma, Zhao Wei, Sammo Hung Kam-bo, Damian Lau, Law Kar-ying, Kate Tsui, Qi Yuwu, Wu Chun

Daniel Lee, Abe Kwong, Tin Shu Mak, Lau Ho-leung

Drama, Action, Thriller

Jin yi wei

Hongkong, Kina
Diskussioner om 14 Blades  (0 diskussioner)
Kommentarer om 14 Blades (22 st)
Zebulonm (Anmäl)   21/5 2017
Gillar den. riktigt bra o snygga fightingscener....
FabianBom (Anmäl)   27/4 2016
Donnie Yen har kommit starkt från 2000-talet och framåt, själva filmen är ej dålig med bra action scener, men storyn är lite seg. men bra skådespel och action scener
foppa99 (Anmäl)   28/9 2013
jag skrattade åt dess uselhet
Mr-Skogman (Anmäl)   25/9 2013
Filmen bygger på en, till början, relativt grumlig handling och man får anta att detta har och göra med översättningen då en del detaljer saknas. Storyn blir klarare ju längre filmen fortgår och det som i början kanske kändes som hastigt och tunt växer sig fram till något starkare. Filmen blandar flertalet vackert genomförda fighter med användning av lite för mycket slowmotion och lite för lite nytänkande. Filmen är långt ifrån den bästa i sin genre, men lyckas ändå hålla en relativ god nivå genom hela filmen. Stark 3a!
Johan_G (Anmäl)   26/3 2013
Bra film, häftiga vapen, Lite väl ''high-tech'' kanske, ( Vad vet jag...) Synd att dem inte la mer enerig på ''14-blade-lådan'' men, Helt klart sevärd, Effekterna var snygga men klippning och kamera-arbete kunde ha varit bättre. Men överlag väldigt nöjd över filmen, ett stort + till att storyn inte alls var så rörig som många andra filmer kan bli medm ånga claner och kejsarsaker ^^
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 14 Blades