Betyg idag: 1 296 Besökare idag: 5 045

Originaltitel: 1408
Regissör:Mikael Håfström
Utgivningsår:2007

Om 1408:

Författaren Mike Enslin har skrivit flera böcker om övernaturliga fenomen sedan hans dotter dött. När han får höra talas om rum 1408 på Dolphin Hotel i New York, bestämmer han sig för att motbevisa alla om myten kring rummet. Myten säger att ingen gäst har checkat ut från rummet och att ingen har överlevt längre än en timme...
Baserad på en novell med samma namn av Stephen King.

Titel: The Shining
Regissör: Charles Guard, Thomas Guard
År: 2009
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Mysterium
The Uninvited

John Cusack, Samuel L Jackson, Mary McCormack, Jasmine Jessica Anthony, Alexandra Silber, Tony Shalhoub

Matt Greenberg, Scott Alexander, Larry Karaszewski

Thriller, Skräck

Recension 1408

- paycheck sätter betyg 3 och skriver:
Den svenska regissören Mikael Håfström kommer nu med sin andra film från Hollywood, nämligen 1408. Filmen handlar om skräckförfattaren Mike Enslin, som trots motstånd från hotellmanagern Gerald Olin checkar in i rum 1408 på Dolphin Hotel i New York. Enslin har läst om allt hemskt som har hänt i rummet, men tror inte att det stämmer. Han bestämmer sig för att kolla in läget. Snabbt inser han att det...

Recension av 1408 - Läs hela!

Med i listor: Stephen King
Diskussioner om 1408  (0 diskussioner)
Kommentarer om 1408 (812 st)
dudson (Anmäl)   11:19 16/10
Extremt creepy & psykande skräckis. Satans välgjord. Start 2 finish/ Cusack är stört grym!. En film man inte glömmer i första taget. 3+
Robkiller (Anmäl)   12:01 20/1
Var ungefär som jag kom ihåg den från när den kom... spännande och välgjord.. sedan spårar den ur efter ett tag, men fortfarande är det rätt så bra.
Rai (Anmäl)   27/12 2017
Så där, men den går att se...
Grillo (Anmäl)   1/10 2017
Inte lika läskig som första gången men fortf fascinerande. Behåller trean.
Stygga-Vargen (Anmäl)   20/7 2016
Grymt bra skräckfilm! Både spännande, otäck och oförutsägbar! Skådespelarna gör ett väldigt bra jobb, särskilt Cusack och Jackson. Både bioversionen och Director's Cut är att rekommendera!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 1408
Se filmen