Originaltitel: 1408
Regissör:Mikael Håfström
Utgivningsår:2007

Om 1408:

Författaren Mike Enslin har skrivit flera böcker om övernaturliga fenomen sedan hans dotter dött. När han får höra talas om rum 1408 på Dolphin Hotel i New York, bestämmer han sig för att motbevisa alla om myten kring rummet. Myten säger att ingen gäst har checkat ut från rummet och att ingen har överlevt längre än en timme...
Baserad på en novell med samma namn av Stephen King.

Titel: The Shining
Regissör: J A Bayona
År: 2007
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Mysterium
Barnhemmet

John Cusack, Samuel L Jackson, Mary McCormack, Jasmine Jessica Anthony, Alexandra Silber, Tony Shalhoub

Matt Greenberg, Scott Alexander, Larry Karaszewski

Thriller, Skräck

Recension 1408

- AddeColciago sätter betyg 2 och skriver:
I en sån här film, när huvudkaraktären är framför kameran i princip hela filmen, är det såklart viktigt att skådespelaren är intressant och fångar ens intresse. Det lyckas John Cusack med. Jag tycker om honom sen tidigare och här levererar han stabilt, där han håller sig undan överspel och är hela tiden närvarande. I början av filmen är han dessutom rent utav rolig, då sarkasm hela tiden är närvarande....

Recension av 1408 - Läs hela!

Med i listor: Stephen King
Diskussioner om 1408  (0 diskussioner)
Kommentarer om 1408 (812 st)
dudson (Anmäl)   16/10 2018
Extremt creepy & psykande skräckis. Satans välgjord. Start 2 finish/ Cusack är stört grym!. En film man inte glömmer i första taget. 3+
Robkiller (Anmäl)   20/1 2018
Var ungefär som jag kom ihåg den från när den kom... spännande och välgjord.. sedan spårar den ur efter ett tag, men fortfarande är det rätt så bra.
Rai (Anmäl)   27/12 2017
Så där, men den går att se...
Grillo (Anmäl)   1/10 2017
Inte lika läskig som första gången men fortf fascinerande. Behåller trean.
Stygga-Vargen (Anmäl)   20/7 2016
Grymt bra skräckfilm! Både spännande, otäck och oförutsägbar! Skådespelarna gör ett väldigt bra jobb, särskilt Cusack och Jackson. Både bioversionen och Director's Cut är att rekommendera!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 1408
Se filmen