15: The Movie

Originaltitel: 15: The Movie
Regissör:Royston Tan
Utgivningsår:2003

Om 15: The Movie:

En innehållsmässigt extrem film av den unga festivalfavoriten Royston Tan, full av magstarka scener med unga killar som sväljer kondomer fulla med exstacytabletter, piercar varandra i kinden och funderar på bästa byggnaden att hoppa ifrån för att begå självmord. En hisnande vacker inblick i den hårda verklighet som präglar tre femtonåriga killars liv i Singapore. Bygger på kortfilmen med samma namn och skådespelare.

Titel: Timeless Bottomless Bad Movie

Royston Tan

Drama, Komedi

Singapore
Med i listor: Stockholm XIV Competition
Diskussioner om 15: The Movie  (0 diskussioner)
Kommentarer om 15: The Movie (18 st)
Gröne_Orm (Anmäl)   17/4 2012
Sydostasiens svar på Trainspotting? En väldigt stark film med en väldigt våldsam kameraföring.
Kimchi (Anmäl)   3/10 2011
Tycker att den är för ojämn. Jag gillar förvisso att den innehåller både serösa och mer humoristiska inslag men jag tycker inte att brytningen mellan de båda är särskilt väl genomförd, och i slutändan blir det en rätt rörig och tyvärr intetsägande historia.
claudiomarino (Anmäl)   15/12 2009
Så fick jag slutligen se denna efterlängtade film. Mina förväntningar var skyhöga och jag blev således lite besviken, de humoristiska bitarna och den visuella formen drog ner betyget från en annars mycket gripande film.
Cumlin (Anmäl)   3/3 2008
Väldigt bra och snyggt redigerad. Lite konstig då och då.
monsterpop (Anmäl)   20/7 2007
dryga ungdomar som svinar runt blir väl inte bättre, förutom i gummo, den enda bra film någonsin som börjat på gu-. ville gilla, ty jag ha crush på supermoccine! alas. hade den däremot handlat om odryga ungdomar som svinade runt en liten gnutta mindre hade den säkert varit toppen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 15: The Movie