186 Dollars to Freedom

Originaltitel: 186 Dollars to Freedom
Regissör:Camilo Vila
Utgivningsår:2012

Om 186 Dollars to Freedom:

Den unga surfaren Wayne blir oskyldigt anklagad och dömd för narkotikabrott i 80-talets Peru. Han hamnar i ett politiskt fängelse för kommunistiska regimkritiker, där de brutala medfångarna tvingar honom att växa upp fort och försöka hitta ett sätt att fly.

John Robinson (IX), Michael DeLorenzo, Alex Meraz, Johnny Lewis, Grant Bowler, Deborah Kara Unger, Oscar Carrillo, Nick Machado

Camilo Vila, Monty Fisher

Drama, Action

City of Gardens, $186 to Freedom

Peru, USA
Diskussioner om 186 Dollars to Freedom  (0 diskussioner)
Kommentarer om 186 Dollars to Freedom (7 st)
XJR (Anmäl)   18/6 2013
Helt Ok underhållning, särskilt med tanke på att filmen är verklighetsbaserad. Läs gärna boken "El choco", som handlar om en svensk (Jonas Andersson) som hamnar i fängelse i Bolivia, en sann berättelse. Man känner igen mycket i "186 dollar", förtryck, våld, laglöshet, misshandeö korrupta snutar/vakter, ambassadpersonal som är likgiltiga, giriga advokater. Allt annat än svenska lyxfängelser... Stark 3:a på filmen!
Dutch (Anmäl)   24/5 2013
Skräpigt.
Vikinget (Anmäl)   1/5 2013
Varken jättedålig eller i närheten av bra. Taffligt skådespeleri och en hyfsat intressant historia.. Men den innehåller inte så jättemycket man störde sig på och den var i lagom längd så den får sig en svagare 2a
gustaw (Anmäl)   15/4 2013
Så dålig var den inte. En 3
spades_of (Anmäl)   11/4 2013
Inte mycket till underhållning. Tänkte ge den en 1a i betyg.. men kände mig generös
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 186 Dollars to Freedom