Originaltitel: One Eight Seven
Regissör:Kevin Reynolds
Utgivningsår:1997

Om 187:

Läraren Trevor blir knivhuggen av en elev. Efter händelsen bestämmer sig Trevor för att flytta till L A. Men det visar sig att även här är det gatans lag som råder i skolorna.

Titel: Vinna eller försvinna
Regissör: John Herzfeld
År: 2001
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller
Fifteen Minutes

Samuel L Jackson, John Heard, Kelly Rowan, Clifton Collins Jr, Tony Plana, Karina Arroyave, Lobo Sebastian, Jack Kehler, Jonah Rooney, Demetrius Navarro, Method Man, Richard Riehle

Scott Yagemann

Drama, Thriller

Recension 187

- MfAP sätter betyg 3 och skriver:
Samuel L. Jackson spelar läraren som näst intill blir bragd om livet av en missanpassad elev i ett problemområde. Något år senare dyker han rehabiliterad upp som vikarien som varken fruktar någon eller något. Det finns en uppsjö av filmer som skildrar heroiska lärare. De har nästan blivit en egen genre, med ingredienser som bara måste finnas med - den nya läraren och eleverna som plötsligt blir...

Recension av 187 - Läs hela!

Diskussioner om 187  (0 diskussioner)
Kommentarer om 187 (79 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
helt ok
Stygga-Vargen (Anmäl)   8/6 2017
Spännande och välspelat. Samuel L. Jackson gör väldigt bra ifrån sig.
dudson (Anmäl)   23/11 2016
Kraftig film som berör med ett otroligt starkt slut med en grym nerv" Jackson är fan fantastisk.
gjoob (Anmäl)   31/7 2016
En film jag plockade upp och såg från min gamla vhs-samling. Den var både oväntat bra och gripande med en lysande Samuel L. Jackson.
idaho1981 (Anmäl)   8/5 2016
Oväntat bra och den klarade sig länge utan nåt Hollywoodsmör tack å lov. Kanske är situation överdrivet, kanske inte, men det känns äkta. Dessutom är det riktigt välspelat från både ungdomarna, Samuel L. Jackson och Kelly Rowan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 187