1922

Originaltitel: 1922
Regissör:Zak Hilditch
Utgivningsår:2017

Om 1922:

En ranchägare planerar att mörda sin fru för ekonomisk vinning och övertygar samtidigt sin son att delta.

Titel: Carnage Park
Regissör: Nick Murphy
År: 2011
Genre: Thriller, Skräck
The Awakening

Thomas Jane, Molly Parker, Dylan Schmid, Kaitlyn Bernard, Neal McDonough, Tanya Champoux, Brian d'Arcy James, Bob Frazer, Eric Keenleyside, Patrick Keating, Danielle Klaudt, Peter New

Zak Hilditch

Drama, Kriminalare, Thriller, Skräck, Mysterium

Diskussioner om 1922  (0 diskussioner)
Kommentarer om 1922 (20 st)
fridenpaden (Anmäl)   30/9 2018
Man börjar verkligen skapa det sista i Kings kvarlåtenskap. Behöver inte vara dåligt. 1922 är inte dålig. Men behövde man göra en film av även denna historia?
Merwinna (Anmäl)   7/8 2018
Den här filmen funkar inte som skräckfilm, i alla fall inte om man är van att se mycket skräckfilm. Det blir aldrig skrämmande eller kusligt - dock finns det obehagliga scener. I stället borde filmen ha marknadsförts som ett psykologiskt drama, för som det betraktad är den ganska bra. Den behandlar ett sorgligt och patetiskt människoöde. I verkligheten har många människor slutat på det här sättet, utan att det ens har krävts något mord eller annat svårare brott att ha dåligt samvete för.
mammene (Anmäl)   23/7 2018
Det berättas så lugnt och stämningsfullt så när handlingen blir påträngande går det nästan inte ihop.. Det är en långsam film om ett brutalt brott och lite styrd blir man eftersom offret utmålas som elak och plump. Men som skräckfilm är den inte av värsta sorten, vilket jag tycker är skönt, nästan lite komisk. Ett avskräckande exempel är det dock.
C12 (Anmäl)   24/3 2018
Börjar hyggligt, men spårar ur ju längre filmen fortskrider. Mycket knapp trea
annihilat0r (Anmäl)   1/1 2018
"1922" upplevde jag som en sällsynt stämningsfull skildring av mörkret som förr i tiden infann sig – och än idag kan infinna sig – ute på landsbygden. Starka karaktärer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 1922