1941 - Ursäkta, var är Hollywood?

Originaltitel: 1941
Regissör:Steven Spielberg
Utgivningsår:1979

Om 1941 - Ursäkta, var är Hollywood?:

Krigshysteri drabbar området kring Kaliforniens kust efter bombningen av Pearl Harbor. Diverse människor grupperar sig för att försvara den amerikanska kusten mot den stora japanska invasionen.

Titel: You're in the Navy Now
Originaltitel: You're in the Navy Now
Regissör: Henry Hathaway
Regissör: Robert Altman
År: 1970
Genre: Drama, Komedi, Krig
M*A*S*H

Dan Aykroyd, Ned Beatty, John Belushi, Lorraine Gary, Murray Hamilton, Christopher Lee, Tim Matheson, Toshirô Mifune, Warren Oates, Robert Stack, Treat Williams, Nancy Allen, Lucille Benson, Jordan Brian, John Candy, Slim Pickens, Elisha Cook Jr

Bob Gale, Robert Zemeckis

Komedi, Krig

Diskussioner om 1941 - Ursäkta, var är Hollywood?  (0 diskussioner)
Kommentarer om 1941 - Ursäkta, var är Hollywood? (73 st)
Robkiller (Anmäl)   13/1 2018
Spielbergs storslagna krigsparodi... det här är rätt risigt, skämten fungerar helt enkelt inte och det blir mest taffligt.. men ändå inte helt ointressant.
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
Barneyk (Anmäl)   16/3 2017
Den här typen av utflippade 70-tals komedieer roar mig inte. Och det här är synnerligen dåligt. Jag tror inte ens jag drog på smilbanden en enda gång. Inte rakt igenom usel, men om man flippar över måste det vara roligt, annars är det bara irriterande.
lilebroer (Anmäl)   12/12 2015
Även om Spielberg själv hävdar att inspelningen lär ha varit kontrollerad så har jag svårt att se det. Rykten säger att Zemeckis och Gale's orginalmanus förändrats kraftigt under resans gång. Även Harold Ramis lär ha vart där och pillat även om han blev utslängd, likt fotografen Fraker (som lär ha blivit ersatt av Frank Staley), då man inte sågs dra i samma riktning som Milius (vad var egentligen hans roll) och Spielberg. Att filmen först var en MGM produktion, för att sedan bli något slags samarbete mellan Columbia och Universal visar också tecken på svaghet. När sedan Aykroyd, Belushi (som redan hade börjat prioritera droger och festande framför sin karriär och sitt egna välmående) och även John Landis (som dyker upp på ett hörn) haft sina tassar med på ett hörn så är det lätt att se kompisgängs-mentaliteten sväva iväg. Allt detta, rattat av en regissör som erkänt sitt för stunden genererade storhetsvansinne, så förstår ni att slutresultatet tyvärr inte blir något vidare. Det här är den totala motsatsen till Judgment in Nuremberg och den exakta anledningen till att jag har oerhört svårt för denna typ av ensembleprojekt. Lite som de mer misslyckade galacticos-erorna; helt enkelt för många kockar i köket. LÄS MER OM FILMEN PÅ MIN BLOG - http://theshinbonepost.blogspot.se/ 2015/12/1941-1979-ld-146-min.html
haajen (Anmäl)   1/12 2014
Spielberg gör en Michael Bay, snygga (modell)effekter men ett manus som är en enda röra, tror fan inte jag skrattade en enda gång.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 1941 - Ursäkta, var är Hollywood?