1981

Originaltitel: 1981
Regissör:Ricardo Trogi
Utgivningsår:2009

Om 1981:

Självbiografisk historia om hur svårt det kan vara att växa upp när man både är ny i klassen och fattig – men även hur kreativ man kan vara för att klasskompisarna inte ska få reda på det. Året är 1981 och elvaåriga Ricardo tvingas flytta med sin familj till ett nytt hem. I skolan är han den nye killen och alla runt omkring honom är rikare och han vill inte att någon ska få reda på vilka förhållanden han kommer ifrån. Så, han börjar helt enkelt att uppfinna en helt ny person, med en annan familj som han till varje pris måste upprätthålla för att inte förlora all respekt – något som ter sig mycket svårare än vad det kanske låter.

Jean-Carl Boucher, , Claudio Colangelo, Sandrine Bisson, Simone ChevalotGabriel Maillé, Dany Bouchard, Léo Caron, Marjolaine Lemieux, Élizabeth Adam, Pierre Mailloux

Ricardo Trogi

Komedi

Mille neuf cent quatre-vingt-un

Kanada
Diskussioner om 1981  (0 diskussioner)
Kommentarer om 1981 (0 st)
Skriv den första kommentaren till denna film.