2 steg från Håkan

Originaltitel: 2 steg från Håkan
Regissör:Björn Fävremark, Torbjörn Martin, John Boisen
Utgivningsår:2011

Om 2 steg från Håkan:

"2 steg från Håkan" är en dokumentär som kretsar kring Håkan Hellström; en av Sveriges största artister under de senaste tio åren. Filmen tar upp frågor kring mediehysteri, idolkultur och mytbildning, behovet av samhörighet och önskan hos både artister och fans att bli sedda.

Titel: Känn ingen sorg

Björn Fävremark, Torbjörn Martin, John Boisen

Dokumentär

Två steg från Håkan

Sverige
Diskussioner om 2 steg från Håkan  (0 diskussioner)
Kommentarer om 2 steg från Håkan (31 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   30/7 2014
Många dokumentärer som görs i Sverige ser ut som den här, estetiskt sätt, så inget originellt på långa vägar. Men det är alltid en ynnest att höra Håkan H snacka. Bra extramaterial på dvd:n. Tjejens närvaro i filmen blir befogad när jag börjar förstå varför hon är som hon är. Jag hoppas allt gått bra efter.
Werim (Anmäl)   3/5 2014
En underbar film för oss Håkanälskare.
myslas (Anmäl)   31/12 2013
Det är ingen ren dokumentär om Håkan, det är ingen konsertfilm och det är ingen ren fandokumentär, så det blir väldigt splittrat. De gångerna den fungerar är när man får höra Håkan prata om hans influenser och hans tankar kring musikindustrin och hur det är att vara idol till så många människor. Men de momenten är alldeles för få. Däremot gillar jag inte när de följer den där tjejen runt i hennes idolskap kring Håkan. Samma sorts ohälsosamma idolskap som man kan läsa om i Fredrik Strages "Fans". Det får mig mest att må illa och tycka synd om de människorna.
Ladywonderland (Anmäl)   23/6 2013
Jag ær med i den filmen! :D
emsir (Anmäl)   15/5 2013
Gillar Håkan, men är ingen fanatiker så jag blir lite otålig när det bara är långa sekvenser med musik och landskap i filmen. Finast är ju att få följa Amanda. Melankoliskt, men fint.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 2 steg från Håkan