20 Centimeters

Originaltitel: 20 centímetros
Regissör:Ramón Salazar
Utgivningsår:2005

Om 20 Centimeters:

En dvärg som spelar cello, en gravid prostituerad som iklädd kanintänder tagit bunny-looken ett steg för långt och en grönsakshandlare med persikorumpa är blott biroller i denna musikal-komedi som kretsar kring den prostituerade transvestiten Marieta som inget hellre vill än att bli av med sina tjugo centimeter.

Monica Cervera, Pablo Puyol, Geli Albaladejo, Pilar Bardem, Rossy de Palma, Lola Dueñas, Juan Sanz, Najwa Nimri, Miguel O'Dogherty, Concha Galán

Ramón Salazar

Komedi, Musikal

Spanien, Frankrike
Med i listor: Stockholm XVI Competition
Diskussioner om 20 Centimeters  (0 diskussioner)
Kommentarer om 20 Centimeters (3 st)
Bear (Anmäl)   25/11 2005
"I got to break free-numret" gjorde hela filmen. Almodovar möter Rocky Horror Picture Show, mycket underhållande med allvarliga stunder.
Östpackarn (Anmäl)   25/11 2005
engagerande och jättebra! "don't cry Maria, that's what men do" (jaja jag kan inte spanska) hade inte skadat med några TS-killar förstås, det är ju inte som att de inte finns..
Bjönen_Plöta (Anmäl)   24/11 2005
Vad är det med spaniorer och mustiga transvestiter?