Betyg idag: 1 287 Besökare idag: 5 525

Originaltitel: Bicentennial Man
Regissör:Chris Columbus
Utgivningsår:1999

Om 200-årsmannen:

Andrew säljs som robot till en familj, men det står snart klart att Andrew till skillnad från andra robotar har kreativa tankar och känslor. Under de kommande 200 åren kom Andrew att lära sig allt om människorna, livet och kärleken. Hans dröm är att bli en riktig människa.
Se filmen på Netflix

Regissör: Simon Wells
År: 2002
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
Time Machine

Robin Williams, Sam Neill, Oliver Platt, Wendy Crewson, Embeth Davidtz, Kiersten Warren, John Michael Higgins, Hallie Kate Eisenberg, Lindze Letherman, Angela Landis, Bradley Whitford, Igor Hiller, Stephen Root

Nicholas Kazan

Drama, Romantik, Science Fiction, Fantasy

USA, Tyskland

Recension 200-årsmannen

- Rollywood sätter betyg 4 och skriver:
Filmen fick inte så jättebra kritik när den kom men personligen tror jag det beror på att den bryter vissa traditionella Hollywood-mönster. Det är ovanligt mycket sorg för att vara en familjefilm vilket kan ha minskat populariteten. Dessutom är det mycket kärlek men inga sexscener i den utsträckning som man i Hollywood brukar förklara kärlek med. Det gör att handlingen inte känns så ytlig. Den här...

Recension av 200-årsmannen - Läs hela!

Med i listor: Sci Fi-litteraturbaserat
Diskussioner om 200-årsmannen  (0 diskussioner)
Kommentarer om 200-årsmannen (126 st)
PeterTheW (Anmäl)   18:10 14/10
Tycker det börjar väldigt bra men blir lite segt mot slutet. Sista halvan hade kunnat vara genial, men det puttrar mest på. Lite väl mycket puttenutt och sötsliskigt, men vacker och underhållande. Stark trea.
sawa (Anmäl)   13:25 10/10
Robin Williams är bra, så även Embeth Davidtz, och ämnet är intressant även om det här inte riktigt ställs på sin spets. Trevlig film som kunde varit 30 minuter kortare.
Rai (Anmäl)   30/12 2017
Helt ok film...
Filmfantast86 (Anmäl)   16/10 2017
ganska bra
fridenpaden (Anmäl)   29/4 2017
Spännande film som ställer spännande existensiella frågor. Jag tycker däremot att den är för lång och även går för långt i sin handling. När gränsen går mellan vad som är mänskligt och maskin så skulle jag själv ha satt stopp tidigare och lämnat några funderingar till efteråt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 200-årsmannen