Two Thousand Maniacs!

Originaltitel: Two Thousand Maniacs!
Regissör:Herschell Gordon Lewis
Utgivningsår:1964

Om Two Thousand Maniacs!:

Några ungdomar blir lurade till en stad, Pleasant Valley, där en festival är på gång. För att kunna hålla denna måste ungdomarna vara hedersgäster. Någonting är mystiskt i Pleasant Valley och det är ingenting "pleasant" med det. Denna söderstad i USA vaknar till liv vart hundrade år för att hämnas på otursamma förbipasserande nordstatare. De rullas i spiktunnor, krossas under stenar, styckas och grillas. Del två i Lewis & Friedmans Blood Trilogy.

Titel: 2001 Maniacs
Originaltitel: Color Me Blood Red
Regissör: Herschell Gordon Lewis
År: 1965
Color Me Blood Red

William Kerwin, Connie Mason, Jeffrey Allen, Ben Moore, Gary Bakeman, Jerome Eden, Shelby Livingston, Michael Korb, Yvonne Gilbert, Mark Douglas, Linda Cochran, Vincent Santo, Andy Wilson

Herschell Gordon Lewis

Skräck

2000 Maniacs

Diskussioner om Two Thousand Maniacs!  (0 diskussioner)
Kommentarer om Two Thousand Maniacs! (20 st)
dudson (Anmäl)   13/10 2017
Tafflig film med en del schysst gore. Musiken är fan bedrövlig & även skådespelarna till en viss del. Diggar då remaken från 2005 bra mkt bättre än detta spektakel. Fast Herchell var ju ändå ingen kvalité regissör ;)
Ghostface (Anmäl)   11/9 2017
En kalkon med allt vad det innebär.
nikdrum (Anmäl)   24/11 2011
inte ofta jag säger detta men remaken är faktiskt lite bättre. denna är inte dålig men känns bara sämre och tråkigare.
Film Guden (Anmäl)   16/10 2010
Tyckte den hade bra skådespel för att vara av Herschell Gordon Lewis. Som inte koncentrerar sig på chockeffekterna i första hand. Utan låter det smälta in i den bissarra omgivningen. Balanserar bra mellan småcharmig och otrevlig. Men slutet fick allting att kännas meningslöst.
menschenfeind (Anmäl)   11/1 2010
Herschell Gordon Lewis är en klåpare!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Two Thousand Maniacs!