2012: Doomsday

Originaltitel: 2012: Doomsday
Regissör:Nick Everhart
Utgivningsår:2008

Om 2012: Doomsday:

21 december 2012. Fyra främlingar dras, av sin tro, till ett tempel i Mexico. För NASAs forskare är det ett kataklysmiskt polarskifte. För resten, DOOMSDAY!

Titel: 2012: Ice Age
År: 2003
Genre: Action
Film nr.: 20640
Megastorm

Caroline Amiguet, Matthew Bolton, Collin Brock, Cliff De Young, Ami Dolenz, Jason S Gray, Dale Midkiff, Danae Nason, Sara Tomko, Louis Graham, Jonathan Nation

Nick Everhart, Naomi L Selfman

Action, Äventyr

Med i listor: Eskatologi
Diskussioner om 2012: Doomsday  (0 diskussioner)
Kommentarer om 2012: Doomsday (74 st)
iBoy (Anmäl)   15/3 2013
Av filmerna i The Asylums 2012-trilogi så är fan den här filmen den värdelösaste. Det händer inte ett jävla skit! Det är nästa inte ens roligt, bara förnedrande mot tittaren och framförallt "människorna" bakom filmen. Att låta den drivande kraften i filmen vara "en inre oförklarlig religiös känsla" kan inte ens en mästerregissör göra trovärdigt. Det är ett plågsamt slöseri med tid att se det här. Att börja räknat lite vetenskapligt på hur mycket guldkorset egentligen borde väga, eller vilken hastighet och hårdhet haglet som penetrerar bilrutan borde ha är inte heller värt tiden (…) det gör inte filmen bättre, nej, det är inte ens värt att kalla detta för film! Det är bara halvfärdigt jävla hopkok av rörliga bilder och på tok för överepisk musik! Skicka skaparna ÅT HELVETE!
cart (Anmäl)   14/1 2013
Knappt värd en 1 men lägre går ju inte.
BlueDog (Anmäl)   26/3 2012
om man bortser från de (extremt) usla specialeffekterna och det (övertydliga) kristna budskapet så.... errr.... är det inget kvar :/
Robfan (Anmäl)   28/1 2012
Det måste vara antikrist själv som gjort den här filmen. För i så dålig dager vill nog ingen äkta kristen framställa sig själv och sin religion. Sannerligen ett slöseri med tid. Ser man ironin i det hela kan man sitta och flina åt det ett tag men nej, inte värt tiden.
Nitehawk (Anmäl)   21/8 2011
Uscha...effekterna kunde gjorts bättre om de hade haft nån budget för det.. nä den här kan jag inte rekommendera till nån.. Kunde inte se klart den ens.. För kass..
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 2012: Doomsday