Alla tiders kvinnor

Originaltitel: 20th Century Women
Regissör:Mike Mills
Utgivningsår:2016

Om Alla tiders kvinnor:

Tre kvinnor födda under olika tidsperioder av 1900-talet hjälps åt att lära en vilsekommen yngling allt de kan om livet, kärleken, sex och frihet oberoende av kön. Historien utspelar sig i Santa Barbara 1979, mitt under punkens gyllene era, och är en berättelse om hur man finner sig själv och lär sig att man inte kan älska andra förrän man lärt sig älska sig själv.

Titel: Handläggare P327JUM
Originaltitel: Alla mår bra
Regissör: Rainer Hartleb
År: 2006
Alla mår bra

Annette Bening, Elle Fanning, Greta Gerwig, Billy Crudup, Lucas Jade Zumann, Alison Elliott, Thea Gill, Vitaly Andrew LeBeau, Olivia Hone, Waleed Zuaiter, Curran Walters, Darrell Britt-Gibson, Alia Shawkat, Nathalie Love, John Billingsley, Laura Wiggins

Mike Mills

Drama, Komedi

Diskussioner om Alla tiders kvinnor  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alla tiders kvinnor (19 st)
Roswall (Anmäl)   14:57 28/1
Gäsp gäsp gäsp.
KyLLo (Anmäl)   02:38 22/1
Bra budskap om frigörelse och feminism. Däremot upplevde jag filmen som förhållandevis platt, tråkig, enkelspårig och övertydlig. Det kändes aldrig verkligt eller berörande. Inte heller som en riktig komedi. Mike Mills borde nog tagit hjälp av en kvinna med manuset. Generellt tycker jag att kvinnor är bättre på att skildra kvinnor. Det bästa var annars när Elle Fanning imiterade killar.
Lilla Blåa Mus (Anmäl)   19:21 16/1
Men det kan man ju.
Trithon (Anmäl)   20:28 2/1
Upplevdes lite som en hyllning till någon, bra och mysig film.
den_vita_apan (Anmäl)   7/12 2018
Fin. Mysig stämning.