21 gram

Originaltitel: 21 Grams
Regissör:Alejandro González Iñárritu
Utgivningsår:2003

Om 21 gram:

En berättartekniskt bruten historia om en hjärtsjuk mattelärare, en religiös före detta kåkfarare och en instabil småbarnsmamma, vars liv flätas samman i samband med en bilolycka.

Titel: Biutiful
Regissör: Dru Brown
År: 2014
Genre: Drama, Thriller
The Suicide Theory

Sean Penn, Naomi Watts, Charlotte Gainsbourg, Benicio Del Toro, Danny Huston, Melissa Leo, Eddie Marsan, Clea DuVall, Carly Nahon, Claire Pakis, Nick Nichols, Denis O'Hare, John Rubenstein, Marc Musso, Teresa Delgado

Guillermo Arriaga

Drama, Kriminalare, Thriller

Recension 21 gram

- Rollywood sätter betyg 2 och skriver:
Den tragiska historien är mycket bra och Benicio Del Toro spelar verkligen sin roll utan något att anmärka på. Men hela sättet man framför filmen på i den berättarkluvna filmatiseringen ger mig stundtals en huvudvärk som sänker betyget i recensionen och alltihop slutar därför ända nere på en tvåa.

Recension av 21 gram - Läs hela!

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2004
Diskussioner om 21 gram  (0 diskussioner)
Kommentarer om 21 gram (817 st)
Hypostas (Anmäl)   21:33 30/8
Sänkning till trea efter omtitt.
Sarakin76 (Anmäl)   20:31 9/8
smart men ikke unik.
RustyFilm (Anmäl)   8/12 2016
En stökig struktur på berättandet med O-kronologiska kast fram å tillbaks gör det svårt att från början greppa handlingen. Det klarnar så småningom och fram träder en historia om skuld och ånger
Stygga-Vargen (Anmäl)   26/10 2016
Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig och själva storyn i sig är det väl inget fel på. Däremot är filmen väldigt hoppig och rörig och det förstör en hel del. Därmed inte sagt att filmen är dålig för det är den inte men den hade kunnat bli mycket bättre.
malin93 (Anmäl)   26/6 2015
Nä, denna film föll mig inte i smaken. Tidshoppen tillförde inte så mycket. Bra skådisar, visst (särskilt Naomi Watts), men berättelsen engagerade mig inte.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 21 gram