Betyg idag: 2 202 Besökare idag: 5 647

Originaltitel: 21 Grams
Regissör:Alejandro González Iñárritu
Utgivningsår:2003

Om 21 gram:

En berättartekniskt bruten historia om en hjärtsjuk mattelärare, en religiös före detta kåkfarare och en instabil småbarnsmamma, vars liv flätas samman i samband med en bilolycka.

Titel: Biutiful
Originaltitel: Hawaii, Oslo
Regissör: Erik Poppe
År: 2004
Hawaii, Oslo

Sean Penn, Naomi Watts, Charlotte Gainsbourg, Benicio Del Toro, Danny Huston, Melissa Leo, Eddie Marsan, Clea DuVall, Carly Nahon, Claire Pakis, Nick Nichols, Denis O'Hare, John Rubenstein, Marc Musso, Teresa Delgado

Guillermo Arriaga

Drama, Kriminalare, Thriller

Recension 21 gram

- Joel K sätter betyg 5 och skriver:
Livet är bräckligt. Balansgången mellan kärlek och hat är komplicerad och 21 gram kan vara skillnaden mellan liv och död. Paul Rivers hjärta är på väg att slå det sista slaget, Cristina Pecks förlorar i ett slag hela sin familj efter Jack Jordans vårdslösa bilfärd som för alla tre människoöden samman. 21 gram skildrar fragment av ett skeende som bottnar i en gemensam tragedi och precis som livet...

Recension av 21 gram - Läs hela!

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2004
Diskussioner om 21 gram  (0 diskussioner)
Kommentarer om 21 gram (818 st)
92axha10 (Anmäl)   19:15 7/10
Gripande film med en fräsch berättarteknik.
Hypostas (Anmäl)   21:33 30/8
Sänkning till trea efter omtitt.
Sarakin76 (Anmäl)   20:31 9/8
smart men ikke unik.
RustyFilm (Anmäl)   8/12 2016
En stökig struktur på berättandet med O-kronologiska kast fram å tillbaks gör det svårt att från början greppa handlingen. Det klarnar så småningom och fram träder en historia om skuld och ånger
Stygga-Vargen (Anmäl)   26/10 2016
Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig och själva storyn i sig är det väl inget fel på. Däremot är filmen väldigt hoppig och rörig och det förstör en hel del. Därmed inte sagt att filmen är dålig för det är den inte men den hade kunnat bli mycket bättre.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 21 gram