Originaltitel: 21
Regissör:Robert Luketic
Utgivningsår:2008

Om 21:

Filmen är baserad på en sann historia om sex studenter från MIT som startar en blackjackklubb med en excentrisk ledare. Klubben utvecklas från ett korträkningsexperiment på universitetet till en hel grupp med kortspelsexperter och ett system för att satsa högt och vinna stort. De åker sedan till Las Vegas för att vinna över tre miljoner dollar. Deras framgångar tar dem dock även till Las Vegas undre värld som inte ser på blida ögon på de som försöker lura sina casinon på pengar.

Titel: Ocean's Eleven
År: 1983
Genre: Komedi, Kriminalare
Film nr.: 20870
Blåsningen II

Kevin Spacey, Kate Bosworth, Laurence Fishburne, Jim Sturgess, Aaron Yoo, Jacob Pitts, Liza Lapira, Josh Gad, Spencer Garrett, Jack McGee, Sam Golzari, Helen Carey, Jack Gilpin, Bradley Thoennes

Peter Steinfeld, Allan Loeb

Drama

Bringing Down the House: The Inside Story of Six M.I.T. Students Who Took Vegas for Millions

Recension 21

- Melvin Udall sätter betyg 2 och skriver:
Det är snabba klipp och snitsiga övergångar á la David Fincher och Guy Ritchie. Rent visuellt har filmen definitivt sina sidor. Synd bara att resten av filmen utvecklar sig som den gör.

Recension av 21 - Läs hela!

Diskussioner om 21  (0 diskussioner)
Kommentarer om 21 (341 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
supermancover (Anmäl)   12/5 2017
Bättre än förväntat faktiskt, trots emellanåt ganska svag handling. Gillar ändå verkligen karaktärsutvecklingen på huvudrollssnubben då de visar rätt bra på hur girighet är ett starkt gift.
Sunken25 (Anmäl)   5/1 2016
Som en spelintresserad 18åring älskade jag den här filmen, nu 7år senare är den inte lika stark. Men med ett fortsatt genuint spelintresse så gör sig denna filmen klart sevärd. Kevin Spacey är riktigt stark i sin prestation. 6.9/10
lekke (Anmäl)   27/12 2015
Helt ok, småspännande bedragarunderhållning följer bekanta (men ändå ganska underhållande) formler. Onödigt användande av berättarröst på några få ställen dock. Inget dumt soundtrack heller. Svag 3:a.
Dicken96 (Anmäl)   4/9 2015
Bra fredagsunderhållning. Sämre än oceans..
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 21
Se filmen