Originaltitel: 211
Regissör:York Alec Shackleton
Utgivningsår:2018

Om 211:

Polisofficer Mike Chandler och en ung förbipasserande civilperson befinner sig plötsligt mitt i skottlinjen för ett skarpladdat och livsfarligt bankrån.

Nicolas Cage, Dwayne Cameron, Michael Rainey Jr, Ori Pfeffer, Sean James, Michael Bellisario, Weston Cage, Sophie Skelton, Cory Hardrict, Pavel Vladimirov, Sapir Azulay, Derek Horse, Alexandra Dinu

York Alec Shackleton

Drama, Action, Kriminalare, Thriller

Diskussioner om 211  (0 diskussioner)
Kommentarer om 211 (4 st)
Christofer (Anmäl)   12:52 9/4
Redan i den usla öppningsscenen så tror jag mig ha allting klart för mig, men det tog sig faktiskt en aning och blev stundtals riktigt spännande, förvånansvärt nog. Om det inte hade varit för rånarnas orimliga agerande och den pajiga upplösningen med den efterföljande patetiska slutscenen så hade man kunnat rädda en tvåa i min bok. Det hade inte krävts mycket, men man gav tydligen upp helt mot slutet och lät det hela spolas ner i toaletten. Cage kan man ju förstås inte ta seriöst, men det vet man ju sedan länge så det var redan intecknat så klart när jag valde att slå på detta. Ska tilläggas att jag har rejäl filmtorka och inte har mycket att välja på just nu på ett enormt torftigt Viaplay...
Robkiller (Anmäl)   15/10 2018
Polisdrama med risig handling... inte mycket att se det här.
jonbo (Anmäl)   19/7 2018
Filmen kollapsar under sig själv när den försöker få med så många olika dramatiska perspektiv som möjligt, vilket i slutändan bara är ett luftslott. Dessutom borde det vara kriminellt att inte använda Cage bättre än så här.
Phyx (Anmäl)   10/6 2018
Cage's sommarjobb...